Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Světový prodej mobilních telefonů letos oživí

Redakce MAM10. 12. 2002

Trh mobilních telefonů by po loňském nejhorším výkonu v historii měl v tomto roce opět oživit. Podle studie konzultační a výzkumné společnosti IDC letos prodej mobilů ve světě stoupne o 1,8 procenta na 391 miliónů kusů. V roce 2006 pak IDC čeká nárůst dodávek mobilních telefonů až na 606 miliónů přístrojů. To představuje průměrné roční tempo růstu kolem 9,5 procenta. V roce 2001 prodej mobilů klesl o čtyři procenta.
Nejvíce prodej telefonů podpoří zákazníci, kteří budou chtít vyměnit svůj starý model za nový. Mírný růst také přijde od prvních zájemců na novějších trzích, jako jsou Čína a Indie. Růst bude podmíněn načasováním rozvoje mobilních sítí schopných vysoce rychlostního internetového spojení, ale také dostupností zajímavých obsahů a aplikací.
Největší světový výrobce mobilních telefonů Nokia odhaduje, že v tomto roce dodá na trh 400 miliónů mobilních telefonů. Jeho největší konkurent Motorola čeká, že prodá 390 miliónů kusů.
IDC dodala, že i nadále bude pokračovat outsourcing produkce mobilních telefonů, což znamená, že některé firmy zadají výrobu přístrojů pod svojí značkou jiné firmě. Dodávky novějších telefonů podporujících připojení na internet převýší do roku 2005 dodávky čistě hlasových digitálních telefonů, napsala agentura Reuters.
V Česku měli mobilní operátoři koncem září 8,1 miliónu zákazníků ve srovnání s 6,95 na začátku roku. Mobil tak nyní má již osm Čechů z deseti. Koncem roku by podle odhadů odborníků mohlo být kolem 8,4 miliónu uživatelů mobilních telefonů. Tuzemští mobilní operátoři předpokládají, že před letošními Vánocemi získají méně nových klientů než v předchozích letech. Loni v posledním čtvrtletí si mobilní služby nově aktivovalo přes 900.000 zákazníků. Očekávané zpomalení růstu podle vyjádření firem pro ČTK souvisí zejména se stoupající nasyceností domácího trhu.

-čtk-

×

Vlajková loď Bohemky v novém designu

Starší článek

Rozhodnutí australského soudu znejistilo internetové vydavatele

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Mattoni

Mattoni poprvé uvádí plošně na trh plechovky

Minerální voda Mattoni představila novou řadu ochucené minerální vody Mattoni v plechovkách. Značka se tím stává první českou minerální vodou v plechovce,…
16. 4. 202116. 4. 2021
Média

Přímý přenos pohřbu prince Philipa poběží na Nově, CNN Prima News i v ČT24

V sobotu 17. dubna se uskuteční pohřeb Jeho královské Výsosti Prince Philipa, vévody z Edinburghu. Televize Nova tak od 15:20 zařazuje do vysílání přímý…
16. 4. 202116. 4. 2021
Sport

ČT získala práva na vysílání Evropské ligy UEFA pro další tři sezóny

České televizi se podařilo získat práva na Evropskou ligu UEFA i nově ustavenou Evropskou konferenční ligu UEFA, a to až do roku 2024. Vlastní také práva…
15. 4. 202115. 4. 2021
Marketing

Bonami odstartovalo svoji zatím největší televizní kampaň

Bonami, prodejce nábytku a potřeb pro domácnost a zahradu, tento týden odstartoval rozsáhlou televizní kampaň na podporu brand awareness v České republice,…
15. 4. 202116. 4. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Peter Fecko šéfuje Grayling ve střední a východní Evropě
Bývalý ekonomický novinář Leoš Rousek nastupuje do PPF jako mluvčí

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více