Mediální agentura Starcom Mediavest Group, člen mezinárodní sítě Bcom3/Publicis Group, se dohodla na koordinaci mediálního nákupu s mediální agenturou Médea, členem španělské mediální sítě MPG (Media Planning Group, která mezinárodně pracuje např. pro Reckitt Benckiser, Citroën, Peugeot či Societte Generale).
Pro časopis M&M to v pátek odpoledne potvrdil jak ředitel Starcom Mediavest Group Karel Vágner, tak i ředitel Médey Jaromír Soukup s tím, že jméno nového sdružení bude Media view. Zatímco mediální agentura Starcom Mediavest Group by po říjnovém zániku sdružení Target Media (sdružovalo agentury WPP – The Media Edge, MindShare, CIA a Starcom Mediavest Group) nakupovala média v příštím roce samostatně, Médea se pro vznik tohoto poolu rozešla se stávajícím mediálním sdružením agentur CPM Media (sdružení s mediální agenturou HMS Carat). Jaromír Soukup, ředitel Médey, zdůvodnil rozchod s CPM dlouhodobějšími neshodami s mediální agenturou HMS Carat, které vyvrcholily v poslední době. Hlavním motivem pro vznik tohoto mediálního uskupení podle vyjádření obou ředitelů je především snaha vytvořit protiváhu
k stávajícím mediálním poolům na trhu (Group MindShare Edge – agentury sítě WPP, sdružení Magna – UM Prague, Universal McCann, PanMedia a Initiative Media).
Oba ředitelé již uzavřeli dohody o rámcových mediálních smlouvách na příští rok s hlavními mediálními domy. Celkový obrat za rok 2002 obou těchto mediálních agentur přesáhne podle údajů Asociace komunikačních agentur hranici 4,2 mld. Kč. Pro příští rok lze přitom i přes stagnující situaci na reklamním trhu očekávat u tohoto poolu výrazný nárůst celkového obratu, a to hlavně díky vítězstvím Médey v několika zásadních tendrech v poslední době (např. ČEZ).
Rudolf Novák, CEO group HMS & Carat, se k rozchodu v rámci CPM nechtěl vyjadřovat s tím, že je to jako v každém vztahu: Když skončí, nemá cenu se k němu vracet.
-dak-
Agentura roku se blíží do finále, hlavní shortlisty jsou zveřejněny
Boomerang Communication, McCann Prague, nebo VCCP? Kdo se letos stane vítězem hlavní kategorie Agentury roku?