Zástupci uživatelů internetu, kteří jsou platformou Sdružení obrany spotřebitelů (SOS), požadují připojení k internetu přes pevnou telefonní linku Telecomu za měsíční paušál 600 korun. Časově neomezené připojení k internetu v době mimo špičku, tedy v noci a o víkendech, by mělo podle místopředsedy SOS Karla Pavlíka stát maximálně 200 korun měsíčně.
Platforma sdružuje několik spotřebitelských sdružení a účastní se spolu s Českým Telecomem, poskytovateli internetu a alternativními operátory jednání fóra pro stanovení modelu připojení k internetu při Českém telekomunikačním úřadu (ČTÚ).
Český Telecom se podle Vlastimila Sršně z tiskového oddělení k cenovému požadavku spotřebitelů zatím nemůže vyjádřit. V rámci fóra při ČTÚ se totiž teprve hledá nový model připojení k internetu prostřednictvím telefonní linky. Není tedy zřejmé technické řešení, od kterého se může cena odvíjet.
Podle Pavlíka nejsou současné ceny připojení k internetu pro spotřebitele příznivé. Oproti zahraničí je dražší například připojení ve špičce. Telecom nyní účtuje podle původního tarifu Internet 2002. V nejrozšířenějším programu Home Standard tak stojí prvních deset minut ve špičce po 1,40 Kč a každá další minuta 80 haléřů. Mimo špičku je pak prvních deset minut po 55 haléřích a další minuty po 25 haléřích.
Telecom, přes jehož ústředny se k internetu z domova připojuje většina lidí, tvrdí, že chce jen to, co mu náleží, tedy pokrytí nákladů a přiměřený zisk. Nový model účtování, který Telecom v létě představil, spočíval v tom, že by firma účtovala za prvních deset minut internetového spojení místo 1,40 koruny za minutu ve špičce 1,24 koruny, což byla cena za připojení k ústředně. Další poplatky si pak měli přidat podle uvážení zprostředkovatelé. ČTÚ však tento způsob Telecomu zakázal.
-čtk-