SIMAR řeší otázku důsledných kontrol výzkumu

5. 12. 2002 11:12

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Agentura roku: porota za vášnivé diskuse vybírala odpovědnou agenturu

Již třetí zasedání poroty v rámci Agentury roku, kterou pořádá týdeník Marketing & Media, mělo za úkol vybrat odpovědnou agenturu. Odborným garantem této kategorie je Asociace společenské odpovědnosti.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Tento týden se konala další valná hromada Sdružení agentur pro výzkum trhu SIMAR. Jedním z hlavních bodů jednání byla diskuse o předložených návrzích kvalitativních standardů, týkajících se mystery shopping, telefonického dotazování metodou CATI a tzv. in-store testů.
U všech byla zdůrazněna nutnost jasného pojetí kontroly, a to jednak interní (případně tzv. „kontroly kontrol“ se strany SIMARu), jednak možného využití nezávislých externích kontrol. Návrhy budou v tomto směru dopracovány a předloženy ke konečnému schválení příští VH.
V rámci nutnosti přechodu na profesionální nezávislou kontrolu standardů a celkové práce agentur bylo jednáno o jedné konkrétní nabídce. Bylo rozhodnuto vypsat regulérní výběrové řízení na tuto spolupráci.
Členské agentury byly předem informovány o konkrétní spolupráci s dalšími profesními asociacemi a subjekty. Podrobná informace se týkala také činnosti EMRA (European Market Research Alliance), založená společně ESOMARem a EFAMRO (evropskou federací asociací agentur výzkumu trhu, jejíž členem je také SIMAR) pro ochranu zájmů a image výzkumu trhu a veřejného mínění, pro obranu proti snahám o legislativní restrikce výzkumu trhu a pro zlepšení kontaktů na Evropskou unii.
V závislosti na projednávání perspektiv činnosti SIMARu na minulé VH byla diskutována otázka členství tzv. skupin výzkumných agentur (skupina představuje více subjektů, zabývajících se poněkud odlišnými činnostmi – např. GfK Praha a Incoma Research – přitom ne vždy jsou všechny tyto subjekty členy SIMARu). VH se domnívá, že pro transparentnost prostředí je nutné, aby závazná pravidla, kodexy, standardy platily pro všechny členy skupiny. S tím souvisí částečně i možnost diferenciace výše příspěvků (podle dosaženého obratu) a případně i rozdílného počtu hlasů pro agentury při některých specifických případech hlasování. I o této otázce rozhodne definitivně příští VH.
Závěrem se agentury dohodly, že informaci o realizovaných tržbách v roce 2002 zpracují s předstihem tak, aby bylo možno předat mediím informaci ve 2. polovině ledna 2003.

-bob-

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení