Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Němce čeká problém se zálohováním plechovek od piva a limonád

Redakce MAM23. 12. 2002

Německý potravinářský řetězec Aldi náhle zahájil totální výprodej plechovkového piva a limonád. Slevy dosahují až 60 procent a vypadá to, že oblíbená síť chce před svátky získat zákazníky, jak se dá. Hlavní důvod je však jiný: od 1. ledna se v Německu zavádějí zálohy na široce rozšířené a dosud nevratné plechové, skleněné i plastové nápojové obaly a Aldi se překotně zbavuje zboží, které podle mnohých přinese od ledna nemalé problémy obchodu i kupujícím.
Ústavní i nejvyšší správní soud v pátek zamítly poslední námitky odpůrců zálohového prodeje. Po mnoha letech sporů tak může odstartovat systém, o který usilovala ekologická strana Zelených a její ministr životního prostředí Jürgen Trittin se za něj bil jako lev. Mimo jiné si vláda slibuje, že se přestanou v ulicích i přírodě povalovat plechovky a láhve od piva, minerálek a limonád, jejichž bezplatnost lidi nenutila někam je vracet či uklízet.
Za každou plechovku a dosud nevratnou a nestandardní láhev se nově zaplatí 25 eurocentů (téměř osm Kč) a obaly na nápoje s obsahem přes 1,5 litru budou za padesátník. Nezálohovanou výjimkou zůstávají obaly od vína, sektů, tvrdého alkoholu, džusů a mléka a nápojů z něj.
Díky průtahům obchodní sítě a výrobců, kteří se snažili systém napadat u soudů, ale ještě neexistuje centrální systém vracení obalů. Až poté, co naděje odpůrců soudy zhatily, v pátek spěšně došlo k dohodě s ministrem Trittinem, že jednotný vratný systém vznikne nejpozději do října 2003, aby zákazník mohl odevzdat zakoupený obal kdekoli.
Do té doby to znamená, že kdo si počátkem ledna koupí třeba na nádraží v Mnichově plechovku piva do vlaku, má dvě možnosti: Buď ji v cílové stanici zahodí do koše a přijde o 25 centů, nebo si ji schová v naději, že se brzy do bavorské metropole opět podívá a ve stejném kiosku obal vrátí.
Obchodní sítě zatím budou řešit zálohy po svém. Například vydáváním známek ke každému dosud nevratnému obalu, za který tam zákazník příště dostane peníz zpět. Jinde se záloha vyznačí na pokladní blok. Každý obchod bude brát jen ty obaly, které prodá, a člověk si je bude doma pěkně třídit podle navštíveného “kšeftu”. Hrozí to i frontami v obchodech.
Rozšířené sítě Aldi a Lidl se chaosu chtějí vyvarovat výprodejem zálohou postiženého zboží a po Novém roce se prozatím vzdávají možnosti nápoje v plechovkách a nestandardizovaných láhvích prodávat. Přinejmenším nyní nejsou ochotny se podílet na budování nákladného zálohového systému, který má stát asi miliardu eur.
Obavy, že plechovkovým pivařům hrozí dramatický nedostatek zboží na trhu, rozptylují stát, obchodní síť i výrobci. “V některých obchodech ale mohou zákazníci počátkem roku nějakou dobu postávat před prázdnými regály,” nevylučuje expert německého pivovarnictví Michael Scherer.
Fakt, že Aldi a Lidl nyní bleskově vypuzují plechovky ze skladů, považují zastánci záloh za ironii osudu. Rozmach diskontových obchodů, které prodávaly nápoje zásadně v nevratných obalech, přispěl masově k vytlačování vratných obalů a tím v důsledku k zavedení záloh na nevratné.
Podle průzkumů chce více než 40 procent Němců napříště od nákupů plechovek raději upustit. Mezi lidmi nad 50 let to plánuje dokonce každý druhý.

-čtk-

×

McDonald’s zavírá 176 restaurací v Japonsku

Starší článek

Členové parlamentu a státní správy budou mít své listy

Novější článek

Podobné zprávy

Média
Foto: Rock Radio

Rádio Beat a RockZone budou mít v Praze konkurenci

Skupina Media Bohemia pokračuje v rozšiřování svého působení. Rock Radio, které do zmíněné skupiny patří lze od začátku března naladit…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Tomáš Čupr plánuje dobýt Evropu. Pomůže rekordních pět miliard od investorů

Získané finanční zdroje použije Rohlik Group na expanzi na stávajících trzích, pro vstup do Německa a na další mezinárodní…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Agentury Konektor Place pomáhají Praze s podporou pěstounské péče

Po úvodní části komunikace, která lákala na fiktivní sitkom Pěstouni, nyní kampaň vstupuje do další fáze. Poběží v médiích…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Lesenky.cz dělá od letoška PR strategii Kofoly

Brněnská PR a marketingová agentura Lesensky.cz bude mít v roce 2021 na starosti PR strategii nápojářské značky Kofola.
2. 3. 20212. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Výzkumné oddělení skupiny Knowlimits řídí Zdeněk Kubena
Dan Materna bude manažerem Czech Press Photo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více