Mezi vánočními dárky nebude v západní Evropě letos asi žádný hit

9. 12. 2002 12:12

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Mezi vánočními dárky v západní Evropě zřejmě letos nebude žádný opravdový hit. Jestliže loni suverénně vedly přehrávače DVD a předloni digitální fotoaparáty, letos žádný z výdobytků moderní techniky patrně opravdovou hvězdou vánočních nákupů nebude. Vyplývá to z pravidelného předvánočního průzkumu společnosti Deloitte&Touche.
Po přehrávači DVD by podle něj mohly zaujmout místo hitu mezi vánočními dárky televize a počítače s plochou obrazovkou. K tomu, aby byly kupovány v takovém měřítku, jsou však podle dotázaných ještě příliš drahé. Západoevropané si navíc v hojné míře stěžují na to, že zavedení eura způsobilo všeobecné zdražení.
Co tedy obyvatelé západní Evropy letos najdou pod stromečkem? Nyní již tradiční vánoční dárky moderní doby jako jsou CD, videokazety, DVD, knihy, oblečení a parfémy. Jejich nákup plánuje 96 procent z 7600 dotázaných.
Za dárky zřejmě nejvíce utratí Irové a Angličané, podle průzkumu na ně hodlají průměrně vynaložit více než 550 eur (16.500 korun). Francouzi, Němci a Španělé plánují utratit za dárky v průměru od 450 do 500 eur a Belgičané a Nizozemci mezi 300 a 350 eury. Nizozemci podle všeho budou nakupovat především drobnosti – i když jejich výdaje budou jedny z nejmenších, chce každý z nich v průměru koupit kolem 15 dárků oproti devíti vánočním darům Francouze a sedmi Belgičana.
Výdaje za dárky však budou je jednou částí celkových vánočních útrat. V řadě zemí totiž velké částky padnou i za domácí sváteční tabuli, oslavy s přáteli či večeři v restauraci. Španěla tak nakonec budou Vánoce a oslavy Nového roku stát více než tisíc eur (přes 30.000 korun) a Ira dokonce 1400 eur (42.000). Oproti tomu Belgičan kvůli svátkům na konci roku utratí celkem kolem 600 eur, Němec a Nizozemec kolem 750 a Francouz zhruba 820 eur.

-čtk-

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.