Firma Yahoo koupí výrobce vyhledávacích programů Inktomi

30. 12. 2002 12:12

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Přední americká internetová společnost Yahoo Inc. koupí za 235 miliónů dolarů výrobce internetového vyhledávacího softwaru Inktomi Corp. Cílem transakce je posílit vlastní vyhledávací kapacity, uvedla Yahoo.
Oznámení transakce zřetelně zvedlo akcie na americkém technologickém trhu Nasdaq v naději, že akvizice povede v tomto sektoru k dalším podobným transakcím.
Plán Yahoo na koupi ztrátové frimy Inktomi přichází v době, kdy populární vyhledávací program Google musí čelit stále ostřejší konkurenci. Google v poslední době zavedl vlastní portál pro internetové nákupy a zpravodajský servis.
Transakce by měla být dokončena v prvním čtvrtletí příštího roku. Yahoo si od akvizice slibuje růst zisku do 12 měsíců od uzavření kontraktu.
Minulý měsíc Inktomi prodala za 25 miliónů dolarů svou divizi podnikatelského vyhledávacího softwaru, aby se mohla soustředit na hlavní jádro aktivit. Za poslední fiskální rok s koncem v září měla firma tržby 112,7 miliónu dolarů a čistou ztrátu 41,5 miliónu USD.

-čtk-

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.