EchoStar odvolala převzetí Hughes, úřady se obávaly monopolu

11. 12. 2002 12:12

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Americká společnost EchoStar Communications Corp. zrušila navrhované převzetí rivala Hughes Electronics Corp., které by ji přišlo na 18 miliard dolarů. EchoStar nechá Hughes vlastnímu osudu kvůli výhradám regulačních úřadů.
Regulátoři se obávali toho, že by spojením Hughes s EchoStar vznikla firma, která by dominovala rychle rostoucímu trhu. EchoStar je druhou největší společností, která v USA poskytuje satelitní televizní služby. Hughes také patří mezi přední firmy v oboru.
Proces spojování firmy podle jejich zprávy ukončily proto, že by jej neuzavřely v době, kterou si vymezily v dohodě o akvizici. Spojení firmy zablokovaly kvůli postoji amerického ministerstva spravedlnosti, 23 států americké unie a federální komise, která dohlíží na telekomunikace.
V rámci dohody, která přípravy na akvizici ukončila, zaplatila EchoStar společnosti Hughes 600 miliónů dolarů. Hughes s tím získá podíl 81 procent ve společnosti PanAmSat.
EchoStar kvůli výdajům do zmařené akvizice v tomto čtvrtletí odepíše 700 miliónů dolarů.

-čtk-

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.