Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

ČT uvede seriál o seriálech, které bavily i uvědomovaly národ

Redakce MAM30. 12. 2002

Televizním seriálům, které svého času bavily i uvědomovaly národ, je věnován cyklus, který od ledna uvede Česká televize. Pod názvem Pokračování příště přiblíží populární i pozapomenuté seriálové projekty.
“Dnes už je to všední záležitost – komerční stanice skoro nic jiného než seriály, cykly, série, telenovely a další příběhy na pokračování nevysílají, Česká televize jich má v programu každý den minimálně pět. A přece to byl donedávna fenomén, který dokázal v neděli večer úplně vylidnit ulice,” řekl jeden ze scenáristů Pavel Taussig.
Za padesát let existence televize v Česku vzniklo na 150 hraných televizních seriálů či sérií, nehledě na další desítky vícedílných pořadů v jiných žánrech – dokumentů, pořadů pro děti a vzdělávacích cyklů. A tak se podle autorů nabídla příležitost k ohlédnutí za úspěchy i omyly, zjevnou i šikovně zašifrovanou propagandou, rolemi a hereckými výkony špičkovými i takovými, na které by chtěli zapomenout především jejich představitelé. Ale také za tvůrci a technickými prostředky, které měli k dispozici.
Tvůrci se pokusili vypátrat, jaké politické a společenské tlaky ovlivňovaly dramaturgii mnoha příběhů, co všechno ve scénáři být muselo a co se naopak do vysílání dostat nesmělo. Nezapomněli na veselé historky z natáčení. Zatím vybrali 26 projektů. Dbali na to, aby výběr byl co nejpestřejší – co do doby vzniku, pestrosti žánrů, autorských a hereckých osobností, ale i zajímavostí z televizního zákulisí.
“Důkladně probereme seriály notoricky známé, třeba Cirkus Humberto nebo Pan Tau, i prakticky zapomenuté, například Klapzubovu jedenáctku, Matku, Dlouhou bílou stopu či Rodáky,” uvedl Taussig. Připomenul první český sitcom natočený v době, kdy snad tento výraz ještě nebyl vynalezen, s názvem Taková normální rodinka. Projekt připomene i nejvýraznější autory a režiséry – Františka Filipa, Jindřicha Poláka, Otu Hofmanna, manžele Zelenkovy a Jaroslava Dietla, jehož opusy nejčastěji vyklidňovaly ulice. S každým dílem bude představena část zákulisí – historické studio, přenosový vůz, střižna, kostýmní a rekvizitní fundus, dílny i maskérny, archiv a trikové pracoviště.
První díl cyklu Pokračování příště bude 8. ledna věnován seriálu Tři chlapi v chalupě.

-čtk-

×

Novým šéfredaktorem Respektu Tomáš Němeček

Starší článek

100+1 představí další titul

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Pilsner Urquell

Lahev Pilsner Urquell se mění. Folii nahradí recyklovatelná zlatá etiketa

Značka Pilsner Urquell představuje další důležitý krok na cestě k udržitelnosti. Do roku 2030 chce být značka  uhlíkově neutrální. Od března…
8. 3. 20218. 3. 2021
Extra

Skvělé nápady se rodí u piva

ADVERTORIAL Od prázdného papíru po realizaci jen za sedm měsíců. Tak vznikl unikátní koncept obchodu Sportissimo. Sedm měsíců — to byl veškerý čas,…
8. 3. 20218. 3. 2021
Newsletter

Gif za 11 milionů, Banksyho dílo nebo highlighty z NBA. Přichází …

V uplynulých týdnech zaznamenaly velkou pozornost takzvané NFT tokeny, které umožňují garantovat unikátnost digitálních děl. V odvětví začínají lítat…
7. 3. 20217. 3. 2021
Newsletter

Video: Ať je vás slyšet! Iggy Pop burcuje další generaci v reklamě

Naslouchání lidi sbližuje, představuje svobodu, přehlušuje balast, říká značka hudební techniky a sluchátek Marshall v novém brandovém spotu…
7. 3. 20217. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více