Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

ČR si vydobyla ochranu označení pro budějovická piva

Redakce MAM17. 12. 2002

Jedním z méně pozoruhodných, nicméně velmi konkrétních výsledků kodaňského summitu, na kterém Česká republika ukončila přístupové rozhovory s Evropskou unií, je souhlas EU s ochranou zeměpisných označení Budějovické pivo a Českobudějovické pivo. Tato ochrana bude zajištěna na vysoké úrovni, protože bude vepsána přímo do Smlouvy o přistoupení.
Znamená to, že názvy Budějovické pivo a Českobudějovické pivo budou chráněny ve všech 25 budoucích členských státech EU, a to bez ohledu na to, zda v těchto zemích má již registrované ochranné známky pro svá piva “Budweiser” nebo “Bud” americký pivovar Anheuser-Busch, nebo naopak zda tam platí ochranné známky Budweiser-Budvar registrované jihočeským pivovarem.
Chráněná zeměpisná označení požívají v EU ovšem vyšší ochrany než známky, které lze individuálně přihlásit u národních orgánů. Jsou schváleny všemi státy EU a závazek je respektovat může být vynucován unijními orgány. Podle odborníků povede rozhodnutí EU k tomu, že ustanou soudní spory mezi českým a americkým výrobcem piva, protože budějovičtí se s ochranou posvěcenou ve smlouvě spokojí. Podle příslušné směrnice EU se ochrana označení původu a zeměpisných označení vztahuje na zemědělské výrobky a potraviny, které pocházejí z regionu či určitého místa, jež se promítá do názvu. Jejich kvalita nebo vlastnosti jsou převážně nebo výlučně dány zvláštním zeměpisným prostředím s jeho přírodními a lidskými faktory. Podmínkou je, že výroba, zpracování nebo příprava probíhá výlučně ve vymezené zeměpisné oblasti.
Typickými a známými příklady v EU jsou vína Champagne, Portská vína, Parmská šunka, nedávno potvrzené označení řeckého sýra Feta a podobně. Z piv požívají této ochrany například německá Bremer Bier, Kulmbacher Bier či Rieser Weizenbier, nebo anglická Newcastle brown ale, Kentish či Rutland bitter. Tyto názvy nesmí používat nikdo jiný než přesně identifikovaní výrobci v daném místě.
EU zdůvodňuje svůj režim ochrany zeměpisného označení mimo jiné zájmy spotřebitelů. Argumentuje, že je úkolem společenství chránit a podporovat rozmanitost a především vysokou kvalitu, která obvykle výrobky opatřené označením původu doprovází.

-čtk-

×

Dara Rolins odchází z televize Prima

Starší článek

Firmy kolem nápojářské skupiny Drinks Union směřují ke sloučení

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Pilsner Urquell

Lahev Pilsner Urquell se mění. Folii nahradí recyklovatelná zlatá etiketa

Značka Pilsner Urquell představuje další důležitý krok na cestě k udržitelnosti. Do roku 2030 chce být značka  uhlíkově neutrální. Od března…
8. 3. 20218. 3. 2021
Extra

Skvělé nápady se rodí u piva

ADVERTORIAL Od prázdného papíru po realizaci jen za sedm měsíců. Tak vznikl unikátní koncept obchodu Sportissimo. Sedm měsíců — to byl veškerý čas,…
8. 3. 20218. 3. 2021
Marketing

Gif za 11 milionů, Banksyho dílo nebo highlighty z NBA. Přichází …

V uplynulých týdnech zaznamenaly velkou pozornost takzvané NFT tokeny, které umožňují garantovat unikátnost digitálních děl. V odvětví začínají lítat…
7. 3. 20218. 3. 2021
Marketing

Ať je vás slyšet! Iggy Pop burcuje další generaci v reklamě

Naslouchání lidi sbližuje, představuje svobodu, přehlušuje balast, říká značka hudební techniky a sluchátek Marshall v novém brandovém spotu…
7. 3. 20218. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více