Česká televize bude mít vyrovnaný rozpočet za cenu tvrdých škrtů

19. 12. 2002 00:12

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Česká televize bude mít vyrovnaný rozpočet za cenu tvrdých škrtů.

  • Dostál bojuje o víc reklamy pro ČT
    Hospodářské noviny, 19.12.2002, Josef Kopecký
    Televizní diváci musí počítat s tím, že příští rok jim Česká televize naservíruje méně premiérových pořadů a častěji sáhne do archívu. Na víc nebude mít peníze.
    Prozatímní ředitel ČT Petr Klimeš sestavil vyrovnaný rozpočet na příští rok, ale jen za cenu, že veřejnoprávní televize omezí vlastní výrobu, nebude zvyšovat platy svých zaměstnanců a naopak několik desítek jich propustí.
    Klimešův rozpočet včera schválila Rada ČT. Schválený návrh předpokládá, že se v příštím roce nepodaří zvýšit koncesionářské poplatky ze současných 75 korun měsíčně. Ministr kultury Pavel Dostál přitom navýšení poplatku chystá, konečné slovo bude mít Parlament.
    „Přibude nám repríz, ale nemělo by to snížit zájem diváků,“ tvrdí Klimeš. Premiérových pořadů bude v programu ČT jen 43 procent.
    Na výrobu pořadů dá přitom veřejnoprávní televize o 309 miliónů korun méně než letos. Místo 1,5 miliardy korun jen 1,2 miliardy. Ušetří i proto, že se nekonají tak finančně náročné akce jako letos MS ve fotbale v Japonsku a Jižní Koreji či zimní olympijské hry v Salt Lake City. „Nepočítáme pro příští rok s valorizací mezd, naopak se předpokládá snížení počtu zaměstnanců o 58 osob,“ informoval radu Klimeš.
    Televize příští rok utratí 4,588 miliardy korun. Stejně vysoké mají být i příjmy. Prozatímní management televize vychází z toho, že sledovanost ČT se nijak dramaticky nezmění a v případě prvního programu bude okolo 21 procent. Přesto mají mírně růst příjmy z reklamy. Zhruba o 50 miliónů korun.
    Rada ČT byla s navrženým rozpočtem velmi spokojena.
    „Požadavek na vyrovnaný rozpočet byl splněn,“ řekl člen rady Petr Kučera. „Je to jasný krok k tomu, jak racionalizovat ČT,“ doplnil ho jeho kolega Milan Knížák. Pouze radní Milan Horálek proti rozpočtu televize protestoval. Označil ho za kritický, protože podle něj negativně ovlivní rozvoj české kultury.

  • Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

    Redakce MAM

    Další zajímavé čtení

    Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

    Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

    Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.