Axel Springer opustí televizní vysílání a bude expandovat jinde
Německá mediální skupina Axel Springer Verlag zanechá snahy proniknout do televizního vysílání a místo toho se zaměří na mezinárodní expanzi. Jednu z příležitostí firma vidí v Rusku, naopak na dohodu s německou firmou KirchMedia už Axel Springer nespoléhá.
Výkonný ředitel Mathias Döpfner řekl, že jednání s partnerskou společností KirchMedia asi neskončí dobře, a tudíž je zřejmé, že se nebude snažit o posílení svého vlivu v soukromé televizní síti ProSiebenSat1 Media. “Jsme v bodě, kdy už se žádnou dohodou nepočítáme,” řekl Döpfner.
“Učinili jsme zásadní rozhodnutí, že televize už není naší strategickou oblastí pro podnikání,” podotkl šéf společnosti Axel Springer. Ta je největším vydavatelem novin a dalších tiskovin v Evropě. Pro zachování spolupráce by KirchMedia podle něj musela učinit významné ústupky.
Místo televize se proto Axel zaměří na hlavní činnost, tedy vydávání tiskovin, a to ve východní Evropě a v Rusku. “Rusko je velmi atraktivním trhem, a my se tím v tuto chvíli zabýváme velmi intenzivně,” upřesnil Döpfner. Do pěti až sedmi let by podnik rád zdvojnásobil podíl tržeb v zahraničí na 30 procent.
Axel Springer je dominantním vydavatelem tiskovin především v Polsku a Maďarsku, do Ruska ale zatím nepronikl. Na nových trzích je podle Döpfnera dobré vsadit na akvizice, jinde na vydávání vlastního listu. Firma letos opět snížila dluhy a další růst není tedy otázkou likvidity, ale toho, aby firma našla činnost, v jejíž růst může věřit.
Společnost Axel Springer Verlag v Německu vydává například vlivný list Bild Zeitung, působí ale i v České republice. Axel Springer Praha vydává časopisy Playboy, Svět Motorů, Auto Profi, Auto Tip, Auto Exclusive, F1 Racing, Hokej, Popcorn a Top Magazín pro dívky.
-čtk-