Ahold koupil ve Spojených státech další firmu Allen Foods

5. 12. 2002 10:12

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Nizozemský maloobchodní gigant Royal Ahold dále posílil své aktivity v USA, největším trhu skupiny, který se na jejích celkových tržbách podílí ze dvou třetin. Americká dceřiná distribuční společnost U.S. Foodservice koupila za nezveřejněnou sumu firmu Allen Foods.
Distributor potravinářských služeb Allen Foods měl za poslední rok tržby 245 miliónů dolarů a podle šéfa Foodservice Jima Millera se výtečně hodí do strategie posílení základních aktivit skupiny. Ahold je ve Spojených státech aktivní hlavně v severovýchodní části a akvizicí Allen Foods si upevní pozici na Středozápadě.
Třetí největší světový prodejce potravin zažívá v tomto roce kvůli globálnímu útlumu a komplikacím v Jižní Americe určité problémy. Minulý měsíc Ahold odvolal dosavadní prognózy růstu zisku pro letošek a předpověděl místo toho, že zisk na akcii klesne o šest až osm procent.
Akcie firmy se od počátku roku kvůli těmto potížím již propadly o téměř 60 procent. Skupina také vyhlásila, že namísto akvizic se bude spíše zbavovat méně důležitého majetku.
V České republice vystupuje Ahold pod značkami Albert a Hypernova a s loňskými tržbami téměř 30 miliard korun je největší domácí maloobchodní sítí. Celkem Ahold provozuje 9000 prodejen v 28 zemích světa, z toho v Evropě má přes 6500 prodejen.

-čtk-

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.