Zisk provozovatele obchodů Makro vzrostl o 16 procent

1. 11. 2002 10:11

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Pátá největší maloobchodní společnost na světě Metro, která v Česku provozuje síť velkoobchodů Makro, zaznamenala ve třetím čtvrtletí nárůst zisku díky silnému výkonu velkoobchodní divize. Zisk před zdaněním a odečtením úroků se v meziročním srovnání zvýšil o 16,1 procenta na 188 miliónů eur, uvádí se v prohlášení společnosti.
Výsledek byl lepší než odhady analytiků dotazovaných agenturou Reuters, kteří počítali se ziskem 171 miliónů eur. Tržby vzrostly o 7,2 procenta na 12,36 miliardy eur a byly také větší, než čekali analytici, kteří odhadovali růst tržeb na 6,1 procenta. Čistý zisk stoupl o 58 procent na 51,9 miliónu eur.
K expanzi nejvíce přispěl výkon velkoobchodní divize Cash and Carry. Provozní zisk divize se zvýšil o 35 procent. Růst tržeb v obchodních domech Extra a hypermarketech Real se však zpomalil kvůli pokračující konkurenci diskontních obchodů, které zažívají na německém trhu mimořádný rozkvět. Metro je pátou největší maloobchodní společností na světě podle tržeb, více než polovina obratu firmy ale pochází z Německa. Maloobchodní společnosti na domácím trhu však prožívají jeden z nejhorších roků za posledních deset let, protože spotřebitelé kvůli vysoké nezaměstnanosti a slabosti ekonomiky výrazně omezují výdaje, napsala agentura Reuters.
Metro působí od roku 1993 i ve střední a východní Evropě. V Česku, kde provozuje velkoobchody Makro, je aktivní od roku 1997. Společnost Makro ČR, která je největší obchodní firmou v tuzemsku, má plánu zvýšit letos tržby na zhruba 35 miliard korun. Loni její tržby stouply o pět miliard na 32,03 miliardy korun.

-čtk-

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.