Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Zákaz reklamy na tabák je výsledkem dlouhého boje

Redakce MAM22. 11. 2002

Evropská unie se ve středu přiblížila na dosah plošného zákazu reklamy na tabákové výrobky v tisku, rozhlasu a na internetu. Poslanci Evropského parlamentu schválili návrh směrnice navzdory mnoha měsícům intenzívního lobování nejen tabákovými firmami, ale zejména vydavateli periodik.
Jen v Německu se zisky novin a časopisů z reklamy na tabák odhadují na 40-50 miliónů eur; vydavatelé proto prohlašují, že budou dál bojovat, aby směrnice neprošla poslední schvalovací instancí, jíž je Rada ministrů EU. Ministři zdravotnictví ji mají schválit v prosinci. Kdyby se to stalo, není vyloučena žaloba k Evropskému soudnímu dvoru – například pro porušení zásady subsidiarity, protože zákaz se týká i regionálního tisku.
Jeho odpůrci před časem prosadili zrušení minulého nařízení o zákazu reklamy na cigarety; lucemburský soud dospěl k závěru, že jím EK překročila své pravomoce. Nynější návrh je mírnější, protože se netýká propagace cigaret na billboardech a v kinech. V televizi je reklama na tabák zakázána ve všech zemích unie.
Komisař David Byrne na tiskové konferenci prohlásil, že lidské zdraví musí být postaveno nad zájmy vydavatelů novin. “Musíme chránit mladé lidi před děsivými poselstvími tabákových firem, které je podněcují ke kouření,” uvedl s tím, že na následky tohoto zlozvyku umírá v EU ročně předčasně půl miliónu lidí. Třetina dospělých v unii kouří, zatímco v USA je to jen pětina.
Zákaz bude mít přímé účinky na celá odvětví zábavy či sportu, například na závody Formule 1, protože se vztahuje na vše, co má “přeshraniční dopady”. Příslušná mezinárodní federace zrušila pro příští rok Velkou cenu Belgie, jejíž parlament zakázal reklamu na cigarety už od příštího roku. O tři roky později, až vstoupí v platnost zákaz v celé unii, si však stáje F1 budou muset tak jako tak najít jiné sponzory.

Související článek:
EP schválil přísný zákaz reklamy na tabákové výrobky

-čtk-

×

Vivendi odmítla prodat zábavní aktiva za 15 miliard dolarů

Starší článek

Ze zvonění do mobilních telefonů se stává trh točící miliardy USD

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Badger & Winters

Konference Lions Live: Normál se nevrátí. Chce to odvahu a data

Agentury ani marketéři se nemohou těšit, že po pandemii bude klid. Rychlé změny z byznysu nezmizí, poroste důležitost dat i ochoty…
6. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20216. 3. 2021
Marketing

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20215. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více