V soutěži rozhlasové tvorby zvítězila hořká sonda do života dětí

11. 11. 2002 12:11

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Agentura roku: porota za vášnivé diskuse vybírala odpovědnou agenturu

Již třetí zasedání poroty v rámci Agentury roku, kterou pořádá týdeník Marketing & Media, mělo za úkol vybrat odpovědnou agenturu. Odborným garantem této kategorie je Asociace společenské odpovědnosti.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Dokument s názvem Probuzení, který mapuje osudy dětí z rozvrácené rodiny, zvítězil v letošním 11. ročníku soutěže rozhlasové tvorby Report 2002. Jednoznačně uspěl u všech porotců, když získal 11,4 bodu z 12 možných. Dokument, jehož autorkou je redaktorka Českého rozhlasu Vltava Bronislava Janečková, se tak stal absolutním vítězem přehlídky, která se uskutečnila ve Stochově na Kladensku.
Janečková v dokumentu rozplétá klubko událostí, které předcházely umístění dětí do dětského domova. V určitém bodě dokumentu však vědomě porušuje nestrannost dokumentaristy, když v rozhovoru s otcem řekne, že jeho slovům už nevěří. Posluchače poté upozorní, že od tohoto okamžiku stojí bez výhrad na straně dětí. „Tragika osudu dětí ji donutila, aby se sama stala akční, jednající osobou dokumentu. Překročila tím vědomě hranici žurnalistického žánru,“ řekl člen poroty a místopředseda Sdružení pro rozhlasovou tvorbu Zdeněk Bouček.
Druhé místo v kategorii dokumentů obsadil Miloš Doležal s pořadem Smrt generála Luži, který popisuje trestnou výpravu partyzánské jednotky za druhé světové války. Na třetím místě se umístil Miroslav Buriánek s pořadem Vlkoňové v jednadvacítce.
V kategorii denní žurnalistiky si odnesla prvenství Martina Vodičková za příspěvek o zaplavených Metlách nazvaný Jak se potkali Jarmila Kalbáčová a Václav Havel. Nejvyšší ocenění v kategorii publicistiky získal Robert Tamchyna za pořad Vážený pane Horníčku.
Přehlídku Report pořádá každoročně Sdružení pro rozhlasovou tvorbu a Český rozhlas za podpory ministerstva kultury, Nadace Českého literárního fondu a Radioservisu. Cílem je zvyšovat kvalitu českého rozhlasového vysílání konfrontací tvůrců s posluchači.

-čtk-

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení