Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

V ČR se ročně prodá až 20 mil. litrů nelegálně vyrobených lihovin

Redakce MAM6. 11. 2002

Na tuzemském trhu se podle Unie výrobců lihovin ČR ročně prodá až 20 miliónů litrů nelegálně vyrobených lihovin. Stát tak na spotřební dani přichází ročně o dvě až 2,5 miliardy korun, řekl prezident unie Vladimír Steiner. Podíl černého trhu na prodeji lihovin odhadl na 15 až 20 procent.
Unie zpracovala analýzu úniku spotřební daně z lihovin, kterou předala ministerstvu financí. Za možné cesty daňových úniků v ní označila dovoz a pašování lihu, jeho nákup bez spotřební daně, nelegální výrobu lihovin, pěstitelské pálení a takzvané černé pálení. Podle Steinera už ministerstvo připravuje některá opatření a pokud se jich bude držet, mělo by na spotřební dani vybrat daleko víc než dosud. Kolkování lahví s alkoholem unie nepovažuje za efektivní.
Výrobci alkoholu se proti padělání svých výrobků brání těžko, podotkl Steiner. Používají mimo jiné nevratné chráněné vzory lahví, speciální uzávěry, etikety s hologramy, označují lahve neviditelnými inkousty. “My jsme schopni své výrobky indentifikovat, jiné ale je, zda je toho schopen běžný spotřebitel,” poznamenal.
Krokem kupředu bude podle Steinera takzvaný institut daňových skladů, který vzejde z novely zákona o spotřebních daní. Každý výrobce lihovin bude povinen svoji výrobu dopředu na určité období finančně garantovat. Bude muset mít bankovní záruku a nebude moci líh kupovat bez spotřební daně. “Je to už ve verzi paragrafovaného znění,” dodal.
Další z možností boje proti černému trhu by mohlo být omezení stánkového prodeje. Lihoviny by se podle Steinera měly prodávat jenom v kamenných obchodech, v nichž je možné ke zboží okamžitě dohledat dokumentaci.

-čtk-

×

AMI Communications hodlá zopakovat loňský příjem 57 mil. Kč

Starší článek

Centrum spustilo reklamní kampaň na rebranding a novou službu

Novější článek

Podobné zprávy

Média
Foto: Rock Radio

Rádio Beat a RockZone budou mít v Praze konkurenci

Skupina Media Bohemia pokračuje v rozšiřování svého působení. Rock Radio, které do zmíněné skupiny patří lze od začátku března naladit…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Tomáš Čupr plánuje dobýt Evropu. Pomůže rekordních pět miliard od investorů

Získané finanční zdroje použije Rohlik Group na expanzi na stávajících trzích, pro vstup do Německa a na další mezinárodní…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Agentury Konektor Place pomáhají Praze s podporou pěstounské péče

Po úvodní části komunikace, která lákala na fiktivní sitkom Pěstouni, nyní kampaň vstupuje do další fáze. Poběží v médiích…
2. 3. 20212. 3. 2021
Marketing

Lesenky.cz dělá od letoška PR strategii Kofoly

Brněnská PR a marketingová agentura Lesensky.cz bude mít v roce 2021 na starosti PR strategii nápojářské značky Kofola.
2. 3. 20212. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Výzkumné oddělení skupiny Knowlimits řídí Zdeněk Kubena
Dan Materna bude manažerem Czech Press Photo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více