Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

V Británii je distribuce tisku v regionálních monopolech

Redakce MAM14. 11. 2002

Podstatou distribuce britských novin jsou regionální monopoly. Tři z těchto firem ovládají až 80 procent distribuce, což vedlo k vyšetřování antimonopolním úřadem, jehož výrok se čeká před koncem roku.
Jednotlivé tiskové skupiny vybírají v soutěži své distributory, kterým udělují výhradní práva pro určitý region. Tito distributoři pak dodávají do obchodů, protože v Británii se noviny kupují hlavně v obchodech, a nikoli na předplatné.
Část nákladů na distribuci žádají pak tyto regionální monopoly od jednotlivých obchodů – od velkých řetězců, přes benzínové pumpy, po malé trafiky “na růžku” – ve formě poplatků. Národní federace prodejců novin uvádí, že poplatky činí 28 liber týdně, tedy zhruba 1400 korun. Celostátně to je podle stejného zdroje kolem 31 miliónů liber, tedy přes 1,5 miliardy korun.
Platby v poslední době tak vzrostly, že se sdružení prodejců začalo bránit žalobami. Žádají, aby si dodavatele tiskovin mohli vybrat stejně svobodně, jako si mohou vybrat dodavatele mléka nebo pečiva. Podle jejich slov jsou poplatky za doručení novin tak vysoké, že jim hrozí likvidace.
V Británii vychází kolem 1300 regionálních novin, z nichž je asi stovka deníků či večerníků a zbytek týdeníky. Dalších deset novin jsou celostátní deníky, dalších sedm celostátní nedělníky. Celkem uvádějí statistiky na 9000 komerčních periodických publikací.

-čtk-

×

Majitelé rakouského tisku zpravidla kontrolují také distribuci

Starší článek

V Belgii ovládá distribuci tisku jedna firma

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: iStock

Témata, která dělí společnost: dominuje zdraví

Několik témat dělí českou společnost na pět skupin. Liší se zájmy, obavami a také aktuálními i budoucími možnostmi. Jsme ohroženou skupinou Početně…
27. 2. 202126. 2. 2021
Marketing

Návrhář Černý a herečka Vagnerová jsou novými ambasadory značky Lexus

Módní návrhář Jan Černý se stal novým ambasadorem automobilky Lexus. Je součástí rodiny, do níž patří šéfkuchař Zdeněk Pohlreich nebo herečka Tereza…
26. 2. 202126. 2. 2021
Média

MZd posunulo termín pro mediálky. Důvod? Malé opravy zadání

Dnes v 10 hodin dopoledne mělo být uzavřeno odevzdání přihlášek do výběrového řízení pro mediální agenturu. To ministerstvo zdravotnictví vypsalo…
26. 2. 202126. 2. 2021
Média

Pořad Epicentrum. Česká televize bude sumarizovat aktuální vládní opatření

Živé přenosy z tiskových konferencí vlády tlumočené do znakového jazyka, celodenní zpravodajský servis ČT24, večerní speciály i webové…
26. 2. 202126. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více