Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

V Belgii ovládá distribuci tisku jedna firma

Redakce MAM14. 11. 2002

V Belgii ovládá distribuci tisku z 95 procent firma AMP se sídlem v Bruselu. Má smlouvy prakticky se všemi domácími listy i časopisy a takřka monopol na distribuci dováženého tisku. Ve Valonsku jí konkuruje maličká firma Tondeurs Diffusion, ve Vlámsku pak podnik Imapress operující ze sousedního Nizozemska.
Podle Jeana-Clauda Gillemeaua odpovědného za styk s veřejností neměla AMP nikdy problémy kvůli dominantnímu postavení na trhu. V 80. letech si na ni ovšem posvítila Evropská komise kvůli podezření, že reguluje šíření tisku podle libosti. Od té doby má povinnost dodávat tisk všem, kdo o to požádají.
AMP proto zásobuje nejen novinové stánky a obchody s časopisy, ale také třeba pekárny nebo konzumy, zejména na venkově. Obsluhuje je navzdory malé klientele, umožňuje jim však menší než obvyklý zisk, který se u běžných trafik pohybuje mezi 20 a 25 procenty z ceny výtisku bez započtení daně z přidané hodnoty.
AMP, původně Agence et Messagerie de la Presse, je sama filiálkou velké francouzské společnosti Hachette Distribution, která patří mamutímu nakladatelství Lagardere. Na jejím kapitálu se nepodílí ani stát ani belgická tisková vydavatelství či majitelé novin. Zabývá se jak distribucí tisku do sítě, tak jeho donáškou předplatitelům.

-čtk-

×

V Británii je distribuce tisku v regionálních monopolech

Starší článek

Distribuci francouzského tisku dominuje jedna firma, monopol však nemá

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: Badger & Winters

Konference Lions Live: Normál se nevrátí. Chce to odvahu a data

Agentury ani marketéři se nemohou těšit, že po pandemii bude klid. Rychlé změny z byznysu nezmizí, poroste důležitost dat i ochoty…
6. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20216. 3. 2021
Marketing

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20215. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více