UPC zdraží od Nového roku základní nabídku Klasik o 20 korun
Největší provozovatel kabelové televize v ČR společnost UPC zdraží základní nabídku Klasik o 20 korun. Předplatitelé tak od Nového roku za balík asi 30 programů zaplatí 398 korun. V menších sítích, tedy mimo Prahu a Brno, vzroste cena nabídky Klasik z 366 na 389 korun.
Firma zachová ceny za nejnižší nabídku kabelové televize Mini, za prémiové kanály HBO a Private Gold a za satelitní službu UPC Direct, ale také za vysokorychlostní Internet. Ceny přitom naposled UPC upravila od začátku roku 2001, kdy výrazně zdražila zejména zákazníkům dceřiné společnosti Dattelkabel. Ceny vzrostly o 140 až 289 procent na 148 Kč za redukovanou nabídku a 378 korun za základní nabídku čítající přes 30 kanálů.
Zvýšenou cenu podle UPC kompenzuje zařazení řady televizních programů během posledních dvou let. V roce 2002 UPC zařadila sportovní Galaxii Sport, hudební Stanici O, zpravodajství Euronews, dokumentární National Geographic či dětský program Fox Kids. UPC by měla držet ceny za kabelovou televizi, nenastanou-li výjimečné události, po celý rok 2003, dodal provozní ředitel UPC ČR Jaromír Glisník.
Konkurenční Intercable letos zvyšoval ceny v dubnu. Za základní nabídku tak v Intercable klienti platí 329 korun. Další hráč na trhu TES Media zvýšil poplatky od října na 399 korun za základní nabídku.
UPC počátkem roku rovněž ukončí dva cenové experimenty, které ověřovala v pražských Ďáblicích a Ústí nad Labem. Očekávání firmy, že při snížené ceně výrazně naroste počet zájemců, se totiž nenaplnila. Počátkem roku vyprší také smlouva o snížených poplatcích za nabídku Mini, kterou měla společnost s městskou částí Praha 13 a jinými menšími vlastníky bytových objektů z dalších pražských obvodů.
Kabelové televize využívá v tuzemsku asi 800 tisíc domácností a služby jim nabízí 90 firem. Více než 80 procent trhu však ovládají firmy UPC ČR, Intercable CZ a TES Media.
-čtk-