Tesco chce příští rok zavést 500 výrobků pod vlastní značkou
Obchodní řetězec Tesco chce příští rok zavést v ČR do prodeje dalších zhruba 500 výrobků pod vlastní značkou. V současnosti jich Tesco prodává téměř 700. Na celkovém sortimentu, který Tesco nabízí, se tak výrobky pod vlastní značkou maloobchodního řetězce budou podle mluvčí firmy Martiny Čermákové v příštím roce podílet již asi dvěma procenty.
V mateřské Velké Británii přitom Tesco prodává téměř 60 procent potravinového sortimentu pod vlastní značkou. Na celém sortimentu včetně nepotravinového zboží se vlastní značky Tesco ve Velké Británii podílejí až 45 procenty. Podle Čermákové tak má Tesco v ČR ještě velký prostor pro zavádění vlastních značek. Dvouprocentní podíl výrobků, které má Tesco pod maloobchodní značkou, je přitom vyšší než nabízí většina konkurenčních řetězců v ČR.
Největší maloobchodní firma v ČR Ahold má v současnosti pod vlastními značkami již skoro 1600 výrobků, a to pro supermarkety Albert i pro hypermarkety Hypernova. V obou typech prodejen mohou zákazníci nalézt výrobky pod diskontní značkou Koruna. Stovky výrobků firma prodává v supermarketech pod značkou Albert a další v hypermarketech pod značkou Hypernova. Ahold má také značku bioproduktů Selský dvůr, oděvů Track and Field, domácích potřeb A selection a značky baterek Novaline a nádobí Fineline Cookery.
Čistě supermarketový řetězec Julius Meinl má v diskontní značce Mince přes 100 výrobků a připravuje zavedení dalších zhruba 50 produktů. Další výrobky, zejména kávu vlastní výroby, prodává pod značkou Julius Meinl. Delvita prodává pod vlastní značkou Delvita 45 výrobků.
Tesco má tři linie vlastních značek, a to Tesco výhodný nákup, Tesco a Finest. Nejvíce výrobků je nyní pod značkou Tesco, která nabízí výrobky srovnatelně kvalitní jako ostatních značkových výrobců, cena je však v průměru o 20 procent nižší. Pod značkou Finest, tedy luxusního zboží, má Tesco zatím asi čtyři výrobky, které dováží z Velké Británie. Vzhledem k tomu, že zákazníci se již neorientují jen na cenu, ale i kvalitu, chce se Tesco začít v příštím roce zaměřit právě na značku Finest. Některé luxusní výrobky tak budou pod touto značkou zřejmě od příštího roku vyrábět také domácí producenti.
Tesco je pátou největší obchodní firmou v ČR. Provozuje v ČR devět hypermarketů a šest obchodních domů a zaměstnává 6500 lidí. Loňské tržby odhadla Incoma na 16,8 miliardy a časopis Moderní obchod na 17,5 miliardy korun.
-čtk-