Spořitelna chce mít příští rok až 100 tisíc uživatelů internetu

12. 11. 2002 10:11

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Behavio otestovalo Habánské zákony od WMC Grey a hokejový spot Komerční banky od VCCP Prague

Agentura Behavio již tradičně otestovala dvě nejúspěšnější reklamy měsíčního kola Souboje spotů. V březnovém klání uspěly Habánské sklepy a Komerční banka. O tom, s čím uspěly u diváků, si přečtěte v aktuálním vydání Marketing & Media 16/2024.

Reklama
SDG

Česká spořitelna předpokládá, že by na konci příštího roku mohlo její internetové bankovnictví pod službou Servis 24 využívat 75 až 100 tisíc lidí. K dnešnímu dni přitom službu používá 13,5 tisíce drobných klientů. Banka rovněž chystá bankovnictví přes mobilní telefon s Oskarem.
Nejvíce klientů bankovnictví po internetu mají nyní eBanka a GE Capital Bank. Internetové bankovnictví eBanky využívá přes 75 tisíc klientů, GE Capital Bank má o několik tisíc uživatelů služby méně.
Spořitelna představila novou formu internetového bankovnictví minulý týden. Předchozí službu používalo zhruba 20 tisíc lidí. Hlavní bariérou pro její větší rozšíření byl požadavek na pořízení bezpečnostního kalkulátoru, který stojí 950 korun.
Nyní je tento prvek pouze volitelný a slouží k autorizaci nadlimitních transakcí, až do výše 100 tisíc je možné internet použít bez tohoto kalkulátoru. „Kalkulátor nebude potřebovat 99 procent klientů,“ uvedl editel přímého bankovnictví ČS Aleš Mamica.
V rámci služby Servis 24 spořitelna kromě internetu nabízí i bankovnictví po telefonu. Zřízení služby je zdarma a měsíční poplatek za vedení běžného účtu 35 korun, sporožirový účet stojí deset Kč. Za transakci prostřednictvím internetu klient zaplatí dvě koruny, přes telefonního bankéře 3,50 Kč. Za zrušení služby zaplatí zákazník sto korun.
Telefonní bankovnictví přes GSM nabízí spořitelna zatím v síti T-Mobile a Eurotel. „Pro uživatele sítě Oskar se služba připravuje, chceme ji zprovoznit v závěru letošního roku,“ dodal Mamica. Službu se všemi třemi operátory nabízejí zatím pouze eBanka, GE Capital Bank a Union Banka.
Banky zvýhodňují služby přímého bankovnictví především proto, aby lidé internet a telefon využívali pro běžné transakce a na pobočky chodili pouze při mimořádných příležitostech. Tím chtějí především zabránit vytváření front.
Prostřednictvím internetu tak klienti mohou obsluhovat běžný účet a ovládat rovněž úvěrové či hypoteční účty a získávat informace o produktech a dceřiných společnostech ČS.

-čtk-

Redakce MAM

Další zajímavé čtení