Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Soutěží přes mobilní telefony přibývá

Redakce MAM20. 11. 2002

Hospodářské noviny 20.11.2002, autor: Kateřina Hovorková
První týden v prosinci budou ve Státní opeře vyhlášeny výsledky ankety Zlatý slavík. Hlasování skončilo včera o půlnoci a letos poprvé probíhalo pouze formou zasílání SMS zpráv. Oblíbenost hlasování přes mobilní telefony v česku z mnoha důvodů roste.
Příčinou, proč nejpopulárnější hudebníky letos volili lidé prostřednictvím krátkých textových zpráv, byly loňské spekulace, že někteří hudební manažeři nebo fanoušci skupovali časopisy s hlasovacími lístky a ve velkém zasílali hlasy do ankety. “Systém byl letos upraven tak, že z každého mobilního telefonu bylo možné hlasovat pouze jednou do každé kategorie, abychom předešli podobným řečem. Pokud se někdo pokusil poslat hlas ještě jednou, přišla mu zpráva, že překročil limit pro hlasování,” uvedl Roman Jansta za organizátory soutěže Musica Bohemica, podle něhož má hlasování přes SMS zprávy navíc výhodu v tom, že je rychlejší, pohodlnější a i levnější. Cena SMS odeslané do této ankety totiž nebyla navýšená a odpovídala tarifům jednotlivých mobilních operátorů.
“Statistiky jasně ukazují, že i v minulých letech hlasují nejvíce do ankety o Českého slavíka lidé ve věku 13 až 30 let. Ti zabírají 40 procent z celkového počtu hlasujících. Lidé důchodového věku jsou zastoupeni jen asi 7 až 8 procenty,” dodal Jansta.
Soutěží a anket, při kterých se hlasuje právě prostřednictvím SMS zpráv, přitom geometrickou řadou v České republice přibývá. Využívají je televize i marketingová oddělení firem.
“Je to jeden z marketingových nástrojů. Například v lednu letošního roku bylo přes nás na tzv. spotřebitelské akce, což je právě například hlasování o Českého slavíka a mnoho dalších soutěží, odesláno 2,2 miliónu SMS. V červenci to bylo už 3,3 miliónu SMS a teď v říjnu 2,9 miliónu SMS,” uvedl mluvčí Eurotelu Jan Kučmáš, podle něhož jsou ceny za takové hlasování rozdílné. “Výnosy z poslaných SMS na takové soutěže se dělí mezi nás a pořadatele, popřípadě ještě mezi firmy, které pořadatelům celou akci zajišťují. My si většinou garantujeme dvě koruny z jedné SMS na pokrytí nákladů,” řekl Kučmáš.
Také podle mluvčího T-Mobile Jiřího Hájka se teď s anketami a soutěžemi, při kterých se zasílají SMS zprávy, doslova roztrhl pytel. “Vidíme v tom velkou budoucnost. Pro účastníky soutěže je to ideální v tom, že mohou hlasovat v pohodlí domova. A pro pořadatele to má velké plus v tom, že získají okamžitě výsledky,” řekl Hájek. Jeho slova potvrzuje mluvčí televize Nova Martin Chalupský. “Je to pro nás dokonalá a rychlá zpětná reakce. Nepoužíváme takové hlasování sice systematicky, ale v některých pořadech je to ideální, například v hlasování o písničku do pořadu Eso,” dodal Chalupský. U televizních soutěží je přitom počet odeslaných SMS značně rozdílný. Záleží na atraktivitě soutěže. Někdy je to 50 tisíc SMS zpráv za měsíc, někdy i půl miliónu.

×

Česká televize jako Host Broadcaster summitu NATO

Starší článek

Mediální zákon míří opět do Sněmovny

Novější článek

Podobné zprávy

Newsletter
Foto: Youtube.com | Fevoluce

VIDEO: „Na jihu to mám v Malíku“. Čtvrtníček opět paroduje fotbalové …

Iniciativa Fotbalová evoluce postavila povedenou kampaň na legendární hře „Ivánku, kamaráde, můžeš mluvit?“ vycházející z osobitého stylu…
25. 2. 202124. 2. 2021
Newsletter

Stejná chalupa, jiná pravidla. Stát nahrává pochybným praktikám

Zástupci Svazu venkovské turistiky a agroturistiky, Asociace soukromého zemědělství ČR a Amazing Places & Kouzelná místa v ČR uprostřed…
25. 2. 202124. 2. 2021
Newsletter

Lions Live kreativcům poradí, jak uspět v roce 2021

Pořadatelé festivalu Cannes Lions spouští další týdenní sérii přednášek, případových studií i představování nástrojů, které se budou hodit pro…
25. 2. 202124. 2. 2021
Newsletter

Jan Kaláb: Kdybych začal někomu dělat reklamu, asi bych tím ztratil

Český umělec věnující se street artu a graffiti se po reliéfních obrazech chystá do budoucna více zaměřit na sochy. „Už se dva roky…
25. 2. 202124. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo
E-commerce v Brašnářství Tlustý povede Michal Krčmář. Přichází z Alzy

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více