Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Provozovatelé mobilních telefonů v USA jsou obětí svého úspěchu

Redakce MAM21. 11. 2002

Provozovatelé sítí mobilních telefonů ve Spojených státech se stali obětí vlastního úspěchu. Zájem o mobilní komunikaci byl za posledních sedm let tak velký, že předběhl technické kapacity všech operátorů. Proto se dnes vrší stížnosti na špatnou slyšitelnost, náhlé výpadky a zahlcení mobilních telefonních sítí.
Zdá se však, že bude ještě hůře, protože američtí operátoři lákají další a další zákazníky na snižování cen, ale také na módní výstřelky, jakým je například posílání obrázků po telefonních displejích. Zásadní investice do základního servisu – tedy normálních hovorů – se přitom odkládají na neurčito.
Dnes má mobilní telefon už 56 procent amerických domácností, tedy dvakrát více než v roce 1995, kdy zájem o komunikaci nesvázanou s jedním pevným místem explodoval. Ceny ale naopak od té doby klesaly, a to z původních 46 centů za minutu na dnešních jedenáct centů (3,30 Kč). Výtěžnost z jednoho klienta se sice úměrně tomu nesnížila, protože lidé hovoří více, ale přesto klesla z někdejších průměrných 74 dolarů měsíčně na dnešních 61 dolarů (1830 Kč).
“Je to situace, kdy se bezdrátové telefonování stalo obětí vlastního úspěchu,” uvedl James Schlichting, pracovník americké Federálního komise pro komunikace (FCC).
Zatímco zájem veřejnosti rostl, pokulhávala technická stránka věci. Především je stále málo lokálních transmisních věží, které jsou navíc terčem nevraživosti místních samospráv. Nedostatkové jsou také vlnové délky, a na těch, na kterých se vysílá, jsou beznadějně přeplněny.
V dobách zvýšeného provozu se některé sítě, byť na chvíli, hroutí. Slabost systému se ukázala jasně po teroristických útocích, když pod náporem volajících prostě spadly. Za normálních okolností si lidé stěžují, že musejí čísla vytočit několikrát, aby se dovolali, a pak se cítí nepohodlně v obavě z náhlého přerušení hovoru.
Všeobecně se očekává, že náprava přijde až po fúzi do tří velkých společností z dnešních asi šesti velkých mobilních operátorů. Fúze jsou však zatím nepravděpodobné, a to dokonce ani pod tlakem faktu, že kvůli horším ekonomickým výsledkům se ceny akcií dvou největších operátorů, AT&T Wireless Service a Sprint PCS, propadly o 45 procent.
Podle odborníků společnosti ještě nevyčerpaly všechny možnosti expanze a nyní například čekají, zda a za jakých okolností se uvolní vlnová délka po zkrachovalé NextWave Communictions.
Fúzi brání i technická neslučitelnost jednotlivých operátorů, takže pohlcení či fúze by podle odborníků vlastně nepřinesly žádný synergický efekt. Verizon a Sprint například používají americký standard CDMA, zatímco AT&T Wireless, Cingular Wireless a T-Mobile (někdejší Voicestream) používají standard GSM, známý v Evropě a Asii. A další velký americký operátor Nextel pracuje se standardem Iden.
Zákazníci si sice stěžují, ale na druhé straně uznávají, že nové technologie bezdrátového přenosu mají své mouchy. “Mladší lidé to přijímají, a volí i tak bezdrátový přenos před pevnou linkou. Prostě oželí nějaké vady výměnou za volnost pohybu,” uvedl bývalý prezident FCC Reed Hundt.
Podle údajů britské výzkumné společnosti Baskerville je ve Spojených státech 145 miliónů uživatelů mobilních telefonů.

-čtk-

×

VLP se odvolá, noviny ale bude distribuovat přes Mediaprint

Starší článek

UPC zdraží od Nového roku základní nabídku Klasik o 20 korun

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing

EMD consultants pomohou školám Maple Bear se vstupem na český trh

Značka škol Maple Bear Global Schools plánuje vstup na český trh, chce proto oslovit místní podnikatele v oblasti vzdělání, kteří by se…
1. 3. 20211. 3. 2021
Newsletter

Vydavatelství A 11 vstoupilo do segmentu křížovek. Luštění zažívá …

Společnost A 11 začala vydávat tři nové křížovkářské magazíny s klasickým švédským luštěním: sorry křížovky s vtipnou tajenkou za 39 korun, Mladý svět…
1. 3. 202126. 2. 2021
Newsletter

VIDEO: Místo kontejneru obývák. Kanada vyvrací mýty o obchodu s lidmi

Vládní kampaň vytvořená ve spolupráci s agenturou Banfield bojuje s tím, že v Kanadě každou třetí oběť obchodování s lidmi…
1. 3. 202126. 2. 2021
Newsletter

Být stále mlád je v marketingu zadara

Letos to je dvacet let od chvíle, kdy mne vysoká škola vyslala vstříc osudu. Mohu tedy prohlásit, že pracuji dvacet let v marketingu. Co…
1. 3. 202126. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více