ProSieben zůstala ve ztrátě, neočekává oživení na trhu reklamy

7. 11. 2002 18:11

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Behavio otestovalo Habánské zákony od WMC Grey a hokejový spot Komerční banky od VCCP Prague

Agentura Behavio již tradičně otestovala dvě nejúspěšnější reklamy měsíčního kola Souboje spotů. V březnovém klání uspěly Habánské sklepy a Komerční banka. O tom, s čím uspěly u diváků, si přečtěte v aktuálním vydání Marketing & Media 16/2024.

Reklama
SDG

Ztráta společnosti ProSieben Sat.1 Media, která je největší komerční televizí v Německu, se ve třetím čtvrtletí před úroky a zdaněním snížila na 41,5 miliónu eur ze 42,5 miliónu ve srovnatelném loňském období. Oznámila to firma s tím, že nevidí žádné známky oživení na slabém trhu reklamy.
Společnost dále uvedla, že její tržby klesly o 40 miliónů na 351,1 miliónu eur. Analytici přitom podle průzkumu agentury Reuters v průměru očekávali, že firma vykáže ztrátu před zdaněním a úroky 35 miliónů eur při tržbách 360 miliónů eur.
Firma byla podobně jako její konkurenti zasažena snížením výdajů na televizní reklamu a vysokými náklady na přenosy z fotbalového šampionátu v Jižní Koreji a Japonsku. Společnost předpokládá, že německý trh televizní reklamy v tomto roce klesne o osm procent.
ProSieben rovněž potvrdila, že za celý letošek očekává zisk před zdaněním, úroky a odpisy (EBITDA) 140 až 160 miliónů eur, zatímco ještě v zářijové prognóze počítala se ziskem 200 miliónů eur. Firma je součástí insolventní skupiny KirchMedia, která plánuje její prodej konsorciu v čele s německým vydavatelstvím Bauer.

-čtk-

Redakce MAM

Další zajímavé čtení