Prodej osobních aut do října klesl o 4,44 % na 120.421 vozů

12. 11. 2002 10:11

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Fajn rádio si novým partnerstvím s Enterprise Esports otvírá dveře do gamingu

Fajn rádio z mediální skupiny Media Bohemia se v marketingu dlouhodobě zaměřuje na spolupráci s influencery a tiktokery z různých oblastí. Nyní prostřednictvím Enterprise Esports vstupuje do oblasti esportu a bude oslovovat milovníky gamingu.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Prodej nových osobních vozů v tuzemsku klesl za deset měsíců letošního roku meziročně o 4,44 procenta na 120.421 automobilů. Sdělil to ředitel Sdružení automobilového průmyslu (SAP) Antonín Šípek s tím, že je sice patrný určitý trend snižování propadu prodeje z minulých měsíců, není však příliš výrazný.
„Lze tedy odhadnout, že prodeje nových osobních automobilů by v roce 2002 mohly při tomto trendu dosáhnout hodnoty kolem 146.500 aut, tedy o čtyři procenta méně než loni,“ dodal.
Domácí automobilka Škoda zaznamenala na českém trhu propad o 9,7 procenta na 60.720 automobilů. To znamená ztrátu téměř tří procentních bodů tržního podílu na 50,4 procenta. Další dvě pozice obsadily francouzské značky Renault a Peugeot s odbytem 7602, respektive 7059 aut. Renault zaznamenal nárůst prodeje o 14,6 procenta a Peugeot o 6,6 procenta. Čtvrtou pozici obsadil Volkswagen s poklesem prodeje o 19,7 procenta na 6297 aut a pětici uzavírá Opel s propadem o 31,9 procenta na 4888 vozů.
Kategorie užitkových vozů vykázala pokles odbytu o 10,25 procenta na 10.939 aut. Nejprodávanější byl Ford s 2215 prodanými auty následován Volkswagenem, který prodal 1770 vozů, a Renaultem s odbytem 1026 aut. Čtvrtou pozici obsadil Mercedes Benz s 890 prodanými auty a pětici uzavírá Peugeot s 849 vozy.

-čtk-

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení