P&G přeskupil reklamní rozpočet
Největší světový inzerent Procter & Gamble zveřejnil nové rozdělení svého rozpočtu na komunikaci v hodnotě 3,8 miliardy dolarů. Úspěšnými se staly reklamní sítě Publicis Groupe a současná Grey Global Group, které navýší své obchody s P&G nad původně dohodnutý objem. Nejvíce pak v přeskupování rozpočtu P&G ztratila Arnold McGrath Worldwide (patřící do Havas Group) a samozřejmě končící D´Arcy.
Portfolio, které měla na starosti D´Arcy, si nyní rozdělí agentury uvnitř skupiny Publicis Groupe, přičemž nejvíce získá Publicis Worldwide, část připadne Saatchi & Saatchi, Leo Burnett a část Kaplan Thaler Group. Publicis navíc přebírá další miliardové rozpočty dvou značek – od Arnold McGrath značku papírových utěrek Bounty a od D´Arcy značku toaletního papíru Charmin. Grey si navíc do svého portfolia zařadí mezinárodní rozpočet značky pro osobní hygienu Zest a detergentu Ace.
Martin Štěpánek, ředitel české pobočky agentury Publicis, M&M potvrdil, že Publicis se stává hlavní agenturou P&G také na českém trhu. K dalším přesunům, které se týkají klientů zavírané D´Arcy, se zatím vyjádřit nechtěl.
-gs-