Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Pernod Ricard chce vzkřísit značky získané akvizicí

Redakce MAM12. 11. 2002




Paříž, 12. 11. 2002, The Wall Street Journal Europe


Autor: Deborah Ballová



Francouzský výrobce destilátů Pernod Ricard si nikdy nevedl tak dobře jako nyní. Do jeho sortimentu loni přibyly světoznámé značky, mimo jiné Chivas Regal a koňak Martell. Firma Pernod Ricard je získala za 3,2 miliardy eur od společnosti Seagram, která se ocitla v likvidaci.


Akvizice posunula firmu Pernod Ricard na druhou pozici mezi výrobce destilátů. Výkonný ředitel Pernodu Patrick Ricard minulý měsíc oznámil, že integrace značek Seagramu proběhla lépe, než se očekávalo. V první polovině letošního roku se provozní zisk společnosti víc než zdvojnásobil a podařilo se výrazně snížit i zadlužení.


Přibyly ale i starosti. Pernod se bude muset postarat o některé globální značky získané akvizicí, které jsou v útlumu. Experti pochybují, zda to Pernod, který má zkušenosti s lokálními značkami, jako je Sambuca Ramazzotti v Itálii nebo Ouzo Mini v Řecku, bude schopen zvládnout. Firma, kterou v roce 1933 založil otec současného ředitele Ricarda, se totiž primárně zaměřuje právě na lokální značky. Když Ricard mladší převzal v roce 1972 vedení, zahájil postupnou expanzi firmy. První velkou akcí byla fúze s konkurenčním výrobcem pastisu, firmou Pernod. Společnost se postupně rozšiřovala prostřednictvím dalších akvizic a není už zdaleka jen výrobcem anýzových pálenek.


Akvizice Seagramu byla nejambicióznějším projektem firmy. Vlastnictvím Chivasu a Martellu posílil Pernod svou pozici i na trhu prvotřídních značek. Koupě zároveň firmě otevřela nové trhy, především v Asii a Latinské Americe, kde měla jen malé nebo vůbec žádné zastoupení.


“Seagram byla pro nás obrovská příležitost, teď jde o to, abychom nové značky dobře znali,” potvrzuje Patric Ricard.


Zkouška ohněm přijde hned na začátku příštího roku. Firma totiž oznámila znovuuvedení Chivasu a Martellu na trh. Seagram obě poměrně zanedbal a řadil je až za atraktivnější Absolut vodku a rum Captain Morgan.


Důsledkem toho bylo, že Martell zmeškal nedávný boom koňakových prodejů v USA, o který se “zasloužili” především mladí Afroameričané. Naproti tomu konkurenční Hennessy, který vyrábí LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton, zažil velký comeback. Přispěl k tomu dobře zvládnutý marketing zaměřený na mladé spotřebitele, který doporučoval spíš pití aperitivu než skleničku po jídle. Firma Hennessy také přišla s novými produkty, jako je Pure White cognac, který se velmi dobře mixuje se sodou nebo ovocnými šťávami. Úspěch firmy Hennessy podnítil i další velké výrobce, Remy Cointreau a Allied Domecq, aby inovovaly produkci a rozsáhle investovaly do reklam na své koňaky Remy Martin a Courvoisier.


Martell ale zůstal zaměřen na Asii, kde se spotřeba v roce 2001 snížila oproti roku 1995 o polovinu. Martell tak propásl nárůst zájmu v USA a zaujímá tady osm procent trhu.


Ztrácel i Chivas, kterého se před dvaceti lety v USA prodalo 1,2 miliónu devítilitrových kartonů, zatímco loni to už bylo jen 460 tisíc. V USA Chivas připravil o pozici číslo jedna whisky Johnnie Walker Black Label, kterou vyrábí Diageo. Její prodeje se loni v USA zvýšily o šest procent, k čemuž jistě přispěla i skvěle zvládnutá kampaň “Keep Walking”.


Firma Pernod chce pro Martell a Chivas vytvořit nové komunikační strategie. Podle Ricarda předchozí reklamní kampaně neodpovídaly rozdílným spotřebitelským profilům obou značek a zcela se minuly účinkem.






×

Soud: VLP neplatně odstoupilo od smlouvy s Mediaprint & Kapa

Starší článek

Spořitelna chce mít příští rok až 100 tisíc uživatelů internetu

Novější článek

Podobné zprávy

Média
Foto: Bohumil Pospíšil

Češi objevují nové sporty, MMA se leckdy vyrovná fotbalu

Představíme nové televizní studio s rozšířenou realitou a chystáme rekordní počet přenosů, říká šéf stanic O2 TV Sport Marek Kindernay Některé…
7. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Konference Lions Live: Normál se nevrátí. Chce to odvahu a data

Agentury ani marketéři se nemohou těšit, že po pandemii bude klid. Rychlé změny z byznysu nezmizí, poroste důležitost dat i ochoty…
6. 3. 20217. 3. 2021
Marketing

Portu spouští kampaň s Kovym zaměřenou na finanční gramotnost

Brandovou kampaň rozšířenou o zásah na sociálních sítích Kovyho, který se ve svých videích postupně věnuje krok po kroku celé…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20216. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více