Nokia čeká v příštím roce růst poptávky po mobilních telefonech

18. 11. 2002 11:11

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Trh mobilních telefonů v příštím roce oživí navzdory pesimistickému výhledu růstu ekonomik v USA i v Evropě. Uvedl to v  rozhovoru pro list Financial Times generální ředitel společnosti Nokia Jorma Ollila.
Za zvýšením prodeje bude stát nárůst počtu nových uživatelů mobilních telefonů v USA, Číně, Indii, Rusku a východní Evropě, dodal Ollila. V současnosti užívá na celém světě mobilní telefon jedna miliarda osob. Do roku 2005 se počet uživatelů má zvýšit na 1,5 miliardy. „Je zde reálná šance, že trh mobilních telefonů bude v příštích třech letech růst o deset až 15 procent ročně,“ uvedl Ollila v rozhovoru.
Prodej dále podpoří také poptávka po lepších modelech na trzích v Evropě. Očekává se větší prodej telefonů s barevnou obrazovkou. S příchodem technologie zasílání obrazových zpráv poroste také zájem o telefony podporující tuto technologii a umožňující hrát hry.
Nokia je největším výrobcem mobilních telefonů na světě s tržním podílem kolem 36 procent. Jejími hlavními konkurenty jsou americká Motorola a jihokorejský Samsung Electronics.
V Česku měli mobilní operátoři na začátku tohoto roku celkem 6,95 miliónu zákazníků. Koncem prosince by uživatelů mobilů mohlo být podle odhadů odborníků kolem 8,4 miliónu.

-čtk-

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.