Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Na trhu fotografujících mobilů mají převahu asijští výrobci

Redakce MAM4. 11. 2002

Rychle rostoucímu trhu mobilních telefonů se zabudovaným fotoaparátem vévodí asijští výrobci v čele s japonskou firmou Sharp, zatímco finská Nokia za nimi zaostává. Za prvních devět měsíců roku se na světě prodalo 9,5 miliónu těchto mobilů, z nichž 7,9 miliónu našlo majitele v samotném Japonsku. Uvedla to americká výzkumná agentura Strategy Analytics.
Na region Asie a Tichomoří připadá celkem 97 procent prodaných mobilních telefonů se zabudovanou optikou. Největším dodavatelem mobilů s fotoaparátem na trh je Sharp, přestože na trhu běžných aparátů není ani v první desítce.
U dosavadních mobilních přístrojů, které nabízejí pouze hlasové a textové služby, je na trhu lídrem Nokia s podílem 37 procent. Její asijští rivalové již ale prodali milióny telefonů s fotoaparátem uvnitř, než se Nokii podařilo svůj první takový přístroj uvést letos v létě na trh.
Trh fotografujících telefonů se rychle rozrůstá. Zatímco ve druhém čtvrtletí se jich ve světě prodalo 3,2 miliónu, ve třetím čtvrtletí to již bylo 4,6 miliónu přístrojů. Jde však stále o malý podíl celkového trhu mobilních telefonů, jichž se má letos ve světě podle odhadů prodat na 400 miliónů.
Podle Strategy Analytics má Sharp na novém segmentu trhu výrazné konkurenty. Jsou jimi japonské značky Panasonic, Toshiba a Casio a jihokorejský Samsung Electronics. Každá z těchto firem prodala mobilů se zabudovaným fotoaparátem více než Nokia.
V západní Evropě je nyní jejich prodej zhruba stejný jako v Japonsku před dvěma roky, kdy se rozesílání obrázků v ostrovní zemi začalo šířit. Prodej fotografujících aparátů Nokia konečným uživatelům ve světě se za třetí čtvrtletí odhaduje na 220 tisíc, celkový prodej těchto přístrojů v západní Evropě přitom činil jen 200 tisíc kusů.

-čtk-

×

V hitparádě CD vedou skupiny Lucie, Kabát a Chinaski

Starší článek

Škoda Auto prodlužuje u nových aut záruční dobu z 12 na 24 měsíců

Novější článek

Podobné zprávy

Média
Foto: Pixabay.com

Austrálie má svůj bič na Google a Facebook

Australský parlament schválil hojně diskutovaný zákon, který přiměje technologické firmy platit vydavatelům za obsah. Jedná se o celosvětově doposud…
25. 2. 202125. 2. 2021
Marketing

VIDEO: Televizní spot pro Astrid natáčeli starou analogovou kamerou

Agentura Brain One natočila kampaň pro novou řadu produktů značky Astrid na analogovou kameru. Hlavní hrdinky spotu je pak vyobrazena ve snovém…
25. 2. 202125. 2. 2021
Newsletter

Problémy v týmech už nelze přehlížet

Prevence je to nejlepší, co mohly v otázkách duševního zdraví firmy pro zaměstnace ještě před krizí udělat. Jenž teď to vypadá,…
25. 2. 202125. 2. 2021
Marketing

Hollandia představí novou komunikaci zmrzlin: „Jogurt tak dobrej, až …

Jogurtová značka Hollandia se chce více zaměřit na image svých zmrzlin. Ty sice vyrábí už několik let, ale až nyní budou mít ucelený, modernější…
25. 2. 202125. 2. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Do Ranní show Evropy 2 se vrací Lucie Černá. Střídá Kateřinu Říhovou
Matej Zabadal je novým ředitelem investic skupiny V-Sharp Ventures, do níž patří i DoDo

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více