Fúze CNN s televizní stanicí ABC zatím nepřipadá v úvahu

12. 11. 2002 10:11

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Americká televizní stanice CNN zatím neuvažuje o sloučení se svým rivalem ABC, i když taková fúze by pravděpodobně byla přínosná. Žádná vážná schůzka na toto téma se však zatím nekonala, řekl v rozhovoru s agenturou Reuters výkonný ředitel CNN News Group Walter Isaacson.
Pozorovatelé tvrdí, že sloučení obou televizí brání i některé překážky a zdroje blízké jednání poukazují na to, že ke sloučení v letošním roce téměř jistě nedojde. CNN i ABC News se totiž přou o detaily, takže spekulace o tom, že by dohoda byla na spadnutí, zatím nelze brát vážně.
Neshody se týkají dost širokých témat a televize se zatím ani nedokáží shodnout na tom, kdo bude určovat podnikovou kulturu či strategii. Pozorovatelé tvrdí, že obě televize mají hned několik významných osobností, které by zřejmě bylo obtížné řídit v rámci nové podnikové kultury.
Lidé ze CNN nicméně o fúzi živě hovoří a předpokládají, že by k ní mohlo dojít už v lednu. Zástupci obou televizí mají ale dost odlišný názor a tvrdí, že i kdyby se společně dohodli, bude trvat několik let, než se televize plně integrují.
Majitelem CNN je mediální koncern AOL Time Warner, zatímco ABC News patří do skupiny Walt Disney. Prezident firmy Disney Bob Iger a šéf společnosti Turner Broadcasting Jamie Kellner, který má dohled nad CNN, ale podle Isaacsona o fúzi hovořili vždy jen v hrubých rysech.
Sloučením ABC a CNN by spatřil světlo světa obrovský mediální koncern, který by byl v přímém konkurenčním postavení k televizní síti Fox News ze skupiny News Corp. Právě síť Fox mimo jiné měla začátkem roku vyšší sledovanost než CNN, a to jak během dne, tak v hlavním vysílacím čase.
Zakladatel CNN Ted Turner, jehož pozici v novém podniku zatím nelze odhadnout, o vyhlídkách fúze mlčí. „Pokud já vím, tak se o ničem zatím nerozhodlo. Diskuse sice probíhají, ale rozhodnutí nepadlo. V mé pozici člena správní rady a místopředsedy AOL Time Warner jsem spíše v roli poradce než toho, kdo rozhodne,“ podotkl Turner.
„Když se na fúzi podíváte z abstraktního hlediska, má dost velký potenciál. Když se na ni ale podíváte podrobně, tak má dost problémů a právě proto o ní začnete pochybovat,“ podotkl profesor Kolumbijské univerzity Richard Wald. Ten je expertem na mediální sféru a mimo jiné byl šéfem bývalé televizní stanice ABC i NBC.

-čtk-

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.