Favority na zvolení do Rady ČT jsou Svobodová, Horváthová a Vízek

29. 11. 2002 14:11

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Bývalá komunistická poslankyně Alena Svobodová, etnografka Jana Horváthová a bývalý senátor ČSSD František Vízek jsou asi největšími favority na jedno volné místo v Radě České televize (ČT). Naznačilo to dnešní hlasování ve volebním výboru sněmovny, v němž skončili kandidáti právě v tomto pořadí.
Člen výboru Jan Vidím (ODS) dodal, že sněmovna bude moci vybírat ještě z osmi dalších jmen a pořadí určené výborem pro ni není závazné. Jistá forma doporučení to ale pro poslance přece jen bude, a nový člen rady tedy pravděpodobně vzejde právě z okruhu tří zmíněných lidí. Některá média v minulých dnech spekulovala o tom, že favoritkou je bývalá poslankyně KSČM Svobodová.
Jedno místo v televizní radě je volné od loňského října, kdy na tento post rezignoval evangelický duchovní Svatopluk Karásek. Rozhodl se tak poté, co rada zvolila generálním ředitelem veřejnoprávní televize Jiřího Balvína. Zdůvodnil to tím, že nemůže být za Balvínovo zvolení zodpovědný, neboť podle něj nedokáže vyvést ČT z krize. Karásek je nyní poslancem, členem klubu Unie svobody-DEU. Také jeho hlas bude tedy o obsazení rady rozhodovat.
Sněmovna původně obdržela celkem 18 nominací, některé kandidáty ale volební výbor například kvůli nedostatkům v požadovaných dokumentech vyřadil.
Rada ve středu Balvína z funkce ředitele ČT odvolala. Ačkoli pozice rady není zrovna nejpevnější, čtvrteční vyjádření poslanců naznačila, že bezprostřední nebezpečí odvolání jí nehrozí.

-čtk-

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.