Ekonomické časopisy BusinessWeek a Forbes sáhly k propouštění
Časopisy BusinessWeek a Forbes, které patří k nejčtenějším periodikům s finanční tématikou, sáhly k propouštění. K uvolnění dalších zaměstnanců je přiměl silný pokles firemních výdajů za reklamu, který jim snižuje příjmy.
Oba časopisy se zařadí k podobným titulům, které už k takovým opatřením sáhly. Jde například o časopis Dow Jones & Co, který je vydavatelem deníku The Wall Street Journal. Ten v pondělí uvedl, že propustí asi 230 lidí, což jsou tři procenta pracovních sil.
BusinessWeek, jehož majitelem je společnost McGraw-Hill Cos, tento týden propustil 21 lidí, tedy 3,7 procenta zaměstnanců. Už v úterý řekl jeden ze zdrojů agentuře Reuters, že některým lidem časopis nabídl dvouměsíční odstupné. BusinessWeek přitom loni v listopadu propustil 39 lidí.
Časopisu BusinessWeek jen v září klesly příjmy z reklamy asi o 11,5 procenta na 34,2 miliónu dolarů. Počet stran, na kterých je reklama, se adekvátně snížil. Od začátku roku jsou příjmy za reklamu meziročně nižší o více než 18 procent.
Propouštění potvrdila také mluvčí časopisu Forbes. Uvedla, že k uvolnění některých pracovníků vydavatel sáhl minulý týden, žádné další podrobnosti však neuvedla. Noviny Daily News ale před týdnem uvedly, že Forbes propustil zhruba 25 lidí. Týkalo se to jak redaktorů, tak řídících a technických pracovníků. Příjmy za reklamu přitom časopisu Forbes v září výrazně vzrostly, i když od začátku roku jsou stále nižší.
-čtk-