Češi bodují v Gunn Report 2002
Již počtvrté vydal letos Donald Gunn svoji Gunn Report, kde každý rok vyhodnocuje nejúspěšnější reklamy, agentury a cokoli jen vyhodnotit jde. Rozhodujícím kritériem je počet vítězství na hlavních soutěžích. V jeho žebříčcích bodovali i čeští zástupci. Česká republika se na žebříčku zemí umístila na 21.místě.
Agentura Leo Burnett Advertising se umístila mezi agenturami na 18.místě (jiná česká agentura se mezi 54 nejlepších nedostala) a Ivan Zachariáš je řazen jako číslo deset mezi režiséry na světě. Nejlepší agenturou je Wieden & Kennedy z Portlandu v USA. Letos se na showreel 2002 dostaly práce ze 30 zemí, což je zatím nejvyšší počet od začátku vydávání Reportu. Top 5 v TV reklamě za letošní rok jsou všechny buď z USA nebo Velké Británie. Nejoceňovanější reklamou je „Sofa“ pro Reebok od Lowe z Londýna. V tiskové reklamě rovněž vede USA a Británie, hned za nimi se však tlačí Německo. Prim mezi oceněnými tiskovými inzeráty drží Club 18-30 Holidays “Beach” / “Pool” / “Bar” od agentury Saatchi & Saatchi z Londýna. Co se výsledků v porovnání států týče, vede opět USA, druhá je Velká Británie, třetí Španělsko. Žebříček značek vede Nike, druhý je loňský vítěz Volkswagen a třetí Budweiser. Nejoceňovanější sítí je BBDO Worldwide.
-zuj-