AMI Communications hodlá zopakovat loňský příjem 57 mil. Kč

6. 11. 2002 10:11

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Demagog.cz varuje v nové kampani před dezinformacemi

Projekt Demagog.cz spustil kampaň s cílem bojovat proti šíření dezinformací v České republice. Mottem „Dezinformace nás mohou zasáhnout více, než si myslíme“ se projekt snaží zdůraznit naléhavost osvěty veřejnosti o rizicích, která pro společnost čím dál více představují dezinformace.

Reklama
SDG

AMI Communications, která se loni stala podle příjmů největší tuzemskou PR agenturou z Asociace public relations agentur (APRA), hodlá zopakovat loňský rekordní příjem ze služeb public relations 57 miliónů korun. Celkem loni utržila 111 miliónů korun, řekl ředitel firmy Milan Hejl. „Zatím to vypadá, že deprese, se kterou již druhý rok zápasí oblast PR po celém světě, k nám ještě nedorazí,“ uvedl Hejl.
Firmy jsou podle Hejla letos ochotny investovat do PR služeb více peněz. „Uvědomují si, že PR služby jim umožňují odlišit se na konkurenčním trhu,“ vysvětlil Hejl. O komunikaci se zákazníky a médii, krizovou komunikaci, pořádání prezentací a další PR služby měly v minulých letech zájem zejména banky a služby informačních technologií. Letos podle Hejla projevily zájem například i potravinářské a farmaceutické firmy.
Názor, že PR služby jsou drahé či zbytečné, je prý ojedinělý. „Trend je spíše opačný,“ řekl Hejl. Externí poradenství v oboru komunikace využívají převážně velké české subjekty či pobočky nadnárodních firem. Většina menších firem využívá podle odborníků služeb agentur spíše k nahodilým akcím.
Vstup do Evropské unie bude mít podle Hejla na PR služby pozitivní vliv. „Lze totiž předpokládat, že firmy do Česka přenesou regionální ředitelství. Navíc se otevřou možnosti vstupu nových firem,“ uvedl.
AMI Communications zaměstnává 54 stálých zaměstnanců. Vedle Prahy působí i v Ostravě a na Slovensku. Mezi její klienty patří například Eurotel, Alcatel, Coca Cola, Škoda Plzeň, Ford, Shell či Unilever.
Deset největších členských agentur APRA zvýšilo loni celkové příjmy meziročně o 15,3 procenta na 346,4 miliónu korun. Asociace sdružuje 17 řádných a 11 přidružených členů, což představuje zhruba 75 procent českého trhu s public relations poradenstvím.

-čtk-

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Demagog.cz varuje v nové kampani před dezinformacemi

Demagog.cz varuje v nové kampani před dezinformacemi

Projekt Demagog.cz spustil kampaň s cílem bojovat proti šíření dezinformací v České republice. Mottem „Dezinformace nás mohou zasáhnout více, než si myslíme“ se projekt snaží zdůraznit naléhavost osvěty veřejnosti o rizicích, která pro společnost čím dál více představují dezinformace.