Al-Džazíra chce vysílat do Evropy v angličtině

1. 11. 2002 10:11

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Katarská televize Al-Džazíra, která vešla ve známost svým krytím afghánského konfliktu a zveřejňováním videonahrávek s Usámou bin Ládinem, chce v budoucnu oslovovat také anglicky mluvící diváky. Informuje o tom dnešní vydání listu The Times.
„Kanál nedávno odsuzovaný USA za podněcování protiamerických útoků, jehož úřady v afghánské metropoli Kábulu byly bombardovány americkým letectvem, chce nyní oslovit milióny západních diváků,“ píše britský deník The Times.
V Británii je od letošního roku možné sledovat vysílání Al- Džazíry v arabštině. V prvním čtvrtletí roku 2003 chce katarská televize vysílat své informace, komentáře a diskuse dvojjazyčně, tedy i v angličtině.
Anglická verze vysílání by měla být dostupná po celé Evropě, aby měli zdejší diváci možnost vidět svět také z jiného úhlu pohledu, uvádí marketingový ředitel televize. „Zpočátku budeme vysílání dublovat. Poté, s ohledem na ohlas západního publika, máme připravený projekt na vytvoření samostatného anglického kanálu,“ dodává.
Podle deníku by tento záměr mohl vyvolat kontroverzní ohlasy. Vysílání v angličtině by totiž mohlo být kupříkladu silnou zbraní v propagandistické válce ohledně Iráku, uvádí The Times.

-čtk-

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.