AKA navrhla podmínky účasti v tendrech

29. 11. 2002 17:11

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Koncept Nature Positive – od myšlenky k akci

Den Země je ve společnosti Mattoni 1873 každý den, sahá od cirkularity a snižování uhlíkové stopy až k obraně biodiverzity.

Reklama
SDG




Na půdě Asociace komunikačních agentur (AKA) vznikla nová iniciativa, jež upravuje vztah klientů a komunikačních agentur během výběrových řízení. Prezidium AKA vypracovalo doporučený postup, jak by měly agentury při obdržení pozvánky do tendru postupovat. „Zdůrazňuji, že přistoupení na tato doporučení je dobrovolné, ze strany AKA se nejedná o žádnou direktivu,“ vysvětluje prezident AKA a chairman Ogilvy Group Evžen Hart. K „Prohlášení o konkurzech“ se zatím připojilo 35 agentur z AKA (z velkých chybí pouze Grey) a 34 za Asociaci českých komunikačních agentur a marketingové komunikace (AČRA MK). „Pro klienta by mělo být výhodné, že nemusí platit skicovné za každou jednu navrženou práci, pro agenturu se tendr zprůhlední a dostane alespoň symbolickou odměnu,“ doplňuje Jiří Mikeš, výkonný ředitel AKA.


Pravidla by se neměla vztahovat na výběrová řízení z oblasti BTL, i když často přesahují do nadlinkové reklamy. „Navržené skicovné je pouze symbolické, není to žádné tlačení klientů ke zdi. Prohlášení je směřované do řad komunikačních agentur a je na nich, jestli budou prohlášení, pod které jejich ředitelé připojili svůj podpis, dodržovat či nikoliv,“ říká Evžen Hart. Budou se na agentury, jež domluvený postup poruší, vztahovat nějaké sankce? Podle Jiřího Mikeše nikoliv, případný odsudek bude veden v rovině morální. „Samozřejmě bychom se ptali, proč se tak zachovali, když s prohlášením souhlasili.“ Platnost „Prohlášení o konkurzech“ je okamžité, nevztahuje se pouze na výběrová řízení, která už jsou rozjednaná. Současně zůstávají v platnosti doporučené postupy, jak organizovat výběrová řízení, uveřejněné na www.aka.cz.


AGENTURA



JMÉNO



FUNKCE


A – Z


Rozlivka


CEO


AG Geronimo


Janoušek


Ředitel


All in agency


Šulc


Ředitel


Ark Thompson


Fuxa


Ředitel


Avant Bozell


Beneš


Ředitel


Bates Praha


Martin


Ředitel


BBK


Širc


Ředitel


Comtech


Vrba


Ředitel


Dorland


Vojtěch


Ředitel


Drive production


Moucha


jednatel


Euro RSCG New Europe*


Berouard


Ředitel


Fabrika


Pšeidl


Ředitel


Fabrika DDB


Lukáč


Ředitel


IDMZ


Olmer


Ředitel


Lowe GGK


Srb


CEO


Leo Burnett Adv.


Havelka


Ředitel


Mark BBDO


Šebesťák


Chairman BBDO Group


McCann Erickson


Stern


Ředitel


MindShare


Vlček


Ředitel


Ogilvy {alfa} Mather


Hart


Ředitel


Ogilvy one


Šolcová


Ředitel


Progres Partners Advertising


Kočí


Ředitel


Publicis


Štěpánek


Ředitel


Pulary


Lokaj


Ředitel


Remmark*


Vedral


Ředitel


Rust2


Klemperer


Partner agentury


Scholz {alfa} Friends


Bretschneiderová


Ředitel


Srdce Evropy


Lukeš


Výkonný ředitel


Stone Art


Klekner


Ředitel


Studio Rema´93


Římánek


Ředitel


TBWA


Vojta


Ředitel


TTV


Bílý


Ředitel


WM Communications


Vondráček


Ředitel


Wunderman


Drtina


Ředitel


Young {alfa} Rubicam


Havlíček


Ředitel


AČRA


Brabec


Ředitel


Za AČRA se k prohlášení připojuje 34 řádných členů


6 agentur „čekatelů“


2 agentury jako přidružení členové


-jj-


Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Pomáháme značkám myslet ekologicky

Pomáháme značkám myslet ekologicky

Trend udržitelnosti je patrný i na eventech. Šafy production radí značkám, jak k němu přistupovat a společně s nimi přichází s inovativními aktivitami.