Ahold po čtvrtletním propadu zisku čeká horší výsledek za rok

19. 11. 2002 11:11

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Nizozemská maloobchodní společnost Ahold zaznamenala ve třetím čtvrtletí pokles zisku o 15 procent. Upozornila proto na to, že její výsledky za celý tento rok budou kvůli slabému výkonu v Jižní Americe horší, než se čekalo. Čistý zisk klesl na 257,6 miliónu eur z 304,2 miliónu v období červenec až září 2001, uvádí se v prohlášení firmy.
Tržby třetího největšího maloobchodního řetězce na světě však mírně vzrostly o 5,8 procenta na 16,4 miliardy eur. Ahold provozuje největší řetězec supermarketů v Nizozemsku, 60 procent tržeb firmy však pochází z USA. Na americkém trhu se podle dřívější zprávy firmy obrat zvýšil o 43,3 procenta na čtyři miliardy dolarů, když k vysokému růstu přispěly hlavně nové akvizice. Ve 13 evropských zemích, kde firma působí, tržby vzrostly o 6,6 procenta na 5,5 miliardy eur.
Zisk společnosti letos klesne o šest až osm procent, zatímco původně firma počítala s růstem zisku o osm procent. Důvodem je slabý výkon operací na klíčových trzích v Americe, hlavně v Argentině, který přivedl firmu ve druhém čtvrtletí poprvé za více než 30 let do ztráty. Akcie firmy se od počátku roku kvůli těmto problémům již propadly o více než 60 procent, napsala agentura Reuters.
V Česku vystupuje Ahold pod značkami Albert a Hypernova. S loňskými tržbami 29,6 miliardy korun je největší maloobchodní sítí a po Makru druhou největší obchodní společností v tuzemsku. Celkem Ahold provozuje 9000 prodejen v 28 zemích světa, v samotné Evropě má přes 6500 prodejen.

-čtk-

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.