Zisk mediální firmy Gannett díky příjmům z reklamy vzrostl
Zisk americké mediální společnosti Gannett Co., která je největším vydavatelem novin v USA, ve třetím čtvrtletí vzrostl díky větším příjmům z televizní reklamy. Zisk firmy, jež vydává více než 90 novin a provozuje 22 televizních stanic, se zvýšil na 265,6 miliónu dolarů, tedy 99 centů na akcii, z 227,1 miliónu USD, neboli 85 centů na akcii, v tomtéž loňském období.
Analytici dotazovaní agenturou Thomson First Call očekávali v průměru zisk 99 centů na akcii; jejich odhady se přitom pohybovaly v rozmezí 97 centů až 1,01 dolaru na akcii. Provozní příjmy firmy za tři měsíce do konce září vzrostly o čtyři procenta na 1,58 miliardy dolarů.
Příjmy televizní divize stouply o 24 procent na 184 miliónů dolarů díky reklamě politických stran a automobilek. Tržby z reklamy v novinách na srovnatelném základě, tedy pouze z novin, které vlastnila společnost i v minulém roce, stouply o dvě procenta. Reklamní příjmy USA Today však vlivem slabého zájmu o reklamu ze strany technologických a finančních firem klesly o sedm procent.
Trh reklamy v USA začal vykazovat ve třetím čtvrtletí první známky oživení. Konkurenční Knight Ridder Inc., druhý největší vydavatel novin v USA, zaznamenal ve třetím čtvrtletí růst zisku na 56,5 miliónu dolarů z loňských 55,7 miliónu USD. Zlepšení výsledku vysvětlil nejmírnějším poklesem příjmů z reklamy za poslední dva roky.
-čtk-