WPP chce pohltit agenturu jihokorejského giganta
Komunikační skupina WPP usiluje o koupi druhé největší jihokorejské reklamní agentury LG Ad. Ta je in – house agenturou korejského průmyslového giganta LG Group, jež je u nás známý především jako výrobce elektroniky. Pokud by se obchod uskutečnil, znamenalo by to překročení 50% podílu nadnárodních mediálních korporací na reklamním trhu Jižní Koreje, který je desátým největším na světě. Přitom ještě v roce 1998 činil podíl mezinárodních reklamních skupin pouhých 7,6 %. Situace se radikálně změnila v důsledku vážných ekonomických problému největších korejských průmyslových konglomerátů, v rámci kterých většina reklamních agentur fungovala. Vláda a věřitelské banky nutí poslední dva roky prodělečné holdingy do separace všech aktivit, které nesouvisí s jejich hlavní obchodní činností. Vydělené reklamní agentury jsou tak lákavým soustem pro mezinárodní sítě.
-Jj-