Whirpool se chce do roka stát lídrem českého trhu spotřebičů

3. 10. 2002 09:10

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Behavio otestovalo Habánské zákony od WMC Grey a hokejový spot Komerční banky od VCCP Prague

Agentura Behavio již tradičně otestovala dvě nejúspěšnější reklamy měsíčního kola Souboje spotů. V březnovém klání uspěly Habánské sklepy a Komerční banka. O tom, s čím uspěly u diváků, si přečtěte v aktuálním vydání Marketing & Media 16/2024.

Reklama
SDG

Největší světový výrobce a prodejce domácích spotřebičů Whirpool se chce do roka stát lídrem na českém trhu s takzvanou bílou technikou. Letos očekává v Česku nárůst tržeb o čtvrtinu na více než miliardu korun. Sdělil to generální ředitel Radek Novotný. Na tržbách se nejvíce podílí prodej praček a chladniček.
Whirpool podle něj v současné době zaujímá na českém trhu druhém místo za společností Zanussi. Prvenství by firmě měla zajistit přímá orientace na spotřebitele, dobrý servis a dlouhodobé kvalitní vztahy s obchodními partnery, dodal Novotný.
Whirpool CR je pobočkou americké Whirpool Corporation, která vlastní 11 renomovaných značek spotřebičů pro domácnost. Loni činily její tržby 10,3 miliardy dolarů (asi 319 miliard Kč). V Evropě firma prodala výrobky za více než dva miliardy dolarů (asi 62 miliard Kč). Firma má továrny ve 13 zemích, jedna z nich s 600 zaměstnanci je na Slovensku, celkově zaměstnává 62.000 lidí.
Společnost Whirpool byla založena v roce 1911 jako Upton Machine Company a vyráběla motorové pračky se ždímačkou. Obchodní značka Whirpool vznikla v roce 1948. V roce 1967 firma vytvořila vlastní servisní službu a o rok později už její příjmy překročily miliardu dolarů (asi 31 miliard Kč). V Evropě společnost vlastní pět obchodních známek, mimo jiné Bauknecht, Ignis, Laden a Polar.

-čtk-

Redakce MAM

Další zajímavé čtení