Výrobce alkoholických nápojů Allied Domecq si nechal vypracovat studii nákupního chování zákazníků, aby zjistil podle čeho si vybírají značku a druh svého oblíbeného nápoje. Studie, za kterou Allied Domecq zaplatil 6 miliónů liber, se zaměřila na trhy USA, Velké Británie, Brazílie a Jižní Koreje.
Na základě výzkumu pak bylo vyčleněno 192 racionálních a emocionálních kombinací, jež vedou konzumenty k volbě drinku. Firma doufá, že z nich vyčte situace, kdy jsou její značky málo representovány, nebo se přesně netrefují do chuti a vkusu spotřebitelů. Výsledky také možná povedou k rozšíření původně nápojových značek na další zboží, jako jsou např. luxusní doplňky pod jménem koňaku nebo prázdninové balíčky nesoucí jméno Malibu. Podnětem k provedení celého výzkumu byla snaha o nalezení odpovědi na otázku, proč lidé volí šampaňské, když chtějí něco oslavit.
-Jj-