Vydavatelství VLP je ve sporu s Mediaprint & Kapa

21. 10. 2002 10:10

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Vydavatel regionálních deníků Vltava Labe Press (VLP) se dostal do sporu s distribuční firmou Mediaprint & Kapa Pressegrosso (MPK). Vydavatelství vypovědělo MPK smlouvu v regionu západní Čechy, přičemž smluvní vztah má skončit k 30.11. Podle stanoviska VLP však společnost MPK reagovala na tuto skutečnost tím, že na den 17. října objednala u VLP ve všech ostatních regionech kromě západních Čech pouze 20 % obvyklého množství výtisků.
Někteří prodejci tisku a čtenáři tak v tento den deník VLP neobdrželi nebo jej obdrželi v nedostatečném množství. VLP se domnívá, že došlo k vážnému ohrožení distribuce tisku a tím přístupu občanů k informacím, a proto se obrátila na Unii vydavatelů (UVDT). Ta MPK vyzvala k „ukončení a odstranění diskriminačního jednání vůči VLP“ a navrhla společné jednání. Mediaprint & Kapa je ale toho názoru, že VLP nemluvila pravdu, když odůvodnila vypovězení smlouvy tím, že hodlá distribuci provádět vlastními silami. Tvrdí naopak, že VLP zneužila svého monopolního postavení a přímo MPK poškodila ve prospěch konkurenční PNS. Podle jednatele MPK Ivana Kaufmanna je cílem MPK odstranit napětí mezi oběma firmami. Předpokladem je ale podle jeho stanoviska zrušení výpovědi ze strany VLP. Návrh UVDT na jednání v této věci MPK přijala, k setkání by mělo dojít v pondělí 21. října.

-mav-

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.