Více než polovina občanů Slovenska čte deníky, nejčtenějšími periodiky jsou týdeníky

11. 10. 2002 09:10

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Ležák Gambrinus 12 se představuje s kampaní „Zralci na chmelu“

Ze stínu desítky vystupuje ležák Gambrinusu s kampaní od agentury McCann Prague a spoty od Boogie Films.

Jak Kofola sedm let ladila novou identitu? Čtěte v MAM 12/2024.

Více než polovina občanů Slovenské republiky sáhne denně po některém z deníků. Největší čtenost má dlouhodobě Nový Čas, který čte 24 procent respondentů, což představuje přibližně milion čtenářů denně.
Na druhé a třetí místo shodě 7 % dotázaných zařadilo listy Šport a Pravda. O jedno procento méně získal deník Sme. Následují Új Szó (4 %) a Národná obroda (3 %).
Vyplývá to z 14. vlny průzkumu Market & Media & Lifestyle, který byl realizován na Slovensku od 29. dubna do 25. srpna tohoto roku na vzorku 2138 respondentů ve věku 14 – 79 roků.
Týdeníky si i nadále udržely statut nejčtenějšího typu tiskového média s čteností okolo 67 procent populace.
Na prvních příčkách se umístily časopis Plus 7 dní a Markíza s čteností 19 procent. Bronzový stupínek patří Eurotelevízii s 10 %, dále Život má 9 %, Slovenka 8 % a Katolické noviny 5 %. Čtyři procenta získaly v průzkumu Prekvapenie a Moment.
Měsíčníky, největší kategorie co do počtu titulů, pravidelně prolistuje nebo přečte alespoň jedno vydání 65 procent respondentů.
První dvě místa s 13 procenty obsadily tituly Zahrádkár a Zdravie. O procento méně získal Ženský magazín. Další příčky si rozdělily mezi sebou tituly následovně: Emma a Dorka 9 %, Eva 8 %, Tabu 7 % a Minikrížovky s 6% čteností.
Čtrnáctideníky dosáhly podle průzkumu celkové čtenosti 37 procent. Mezi nejúspěšnější patří Rodina (9 %), Tele plus (6 %), dále Relax, Žena a život – shodně se 4 procenty.

-man-

Jak Kofola sedm let ladila novou identitu? Čtěte v MAM 12/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení