Televizi na Slovensku denně sleduje 90 % občanů, rozhlas poslouchá 80 %
Televizi na Slovensku denně sleduje 90 % občanů, rozhlasové stanice poslouchá o 10 % lidí méně. Televiznímu trhu nadále kraluje TV Markíza se sledovaností 73 %. S výrazným odstupem skončil na druhém místě první program veřejnoprávní televize STV 1 (30% sledovanost). Třetí příčku obsadila česká soukromá televizní stanice Nova (11 %). Za ní se umístily televize JOJ (10 %), druhý okruh Slovenské televize STV 2 (8 %). O jedno procento méně má Prima, dále RTL Klub (5 %), ČT1 (4 %) a TA 3 (3 %).
Z pohledu podílů jednotlivých televizních stanic na trhu první místo obsadila TV Markíza s 58% podílem, na druhé příčce skončila STV 1 s 11 %. Za nimi následují Nova (7 %), JOJ (5 %), Prima a STV 2 (shodně 4 procenta), RTL Klub (3 %), ČT1 a TA3 (po 1 procentu).
Vyplývá to ze 14. vlny průzkumu Market & Media & Lifestyle, který realizoval od 29. dubna do 25. srpna tohoto roku na vzorku 2138 respondentů ve věku 14-79 rokov.
Nejposlouchanějšími rozhlasovými stanicemi nadále zůstávají okruhy Slovenského rozhlasu Rádio Slovensko (26% poslechovost) a Rádio Rock FM (10 %). Za nimi následují soukromá rádia Okey (8 %), Fun rádio a Rádio Expres (shodně po sedmi procentech), Rádio Twist (6 %) a Regina (5 %). Ostatní regionální rádia dosahují poslechovosti menší než 3 procenta.
Nejvyšší podíl na trhu mezi rádii dosáhlo Rádio Slovensko (26 %), Rock FM (10 %) a Rádio Expres (9 %). Následují rádia Okey a Fun (po 8 %), Twist (6 %) a zveřejňované pořadí uzavírá okruh Slovenského rozhlasu Regina se 4% podílem. Ostatní rádia získaly méně jak 3 procenta.
-tasr-