Telecom chce v příštím roce spojit místní a meziměstské hovorné
Český Telecom chce v příštím roce sjednotit sazby místního a meziměstského hovorného na jednotný tarif platný pro volání kamkoliv v České republice. Nové ceny by podle dobře informovaného zdroje měly být výrazně nižší než tarify mobilních operátorů a měly by konkurovat i ostatním operátorům pevných sítí. Firma již o tarifech jedná s ČTÚ.
Mluvčí Telecomu Vladan Crha uvedl, že jednotné celorepublikové hovorné je jednou z variant, kterou Telecom seriózně zvažuje. Jednání s ČTÚ i případnou výši tarifů odmítl komentovat s tím, že diskuse s regulátorem jsou teprve na počátku. Podle informací ČTK by se však cena hovorů ve špičce u nejrozšířenějších tarifů blížila spíše dosavadní sazbě 1,40 za minutu místního hovoru než 3,60 Kč pro meziměstské volání.
Kvůli silné konkurenci mobilních operátorů by podle zdroje poprvé po několika letech mohla poklesnout i celková úroveň cen Telecomu. Nové tarify by kvůli zdlouhavým jednáním s ČTÚ i potřebné informační kampani neplatily hned od začátku roku, ale například od února. Sjednocení hovorného se bude týkat všech tarifních programů.
Podle analytika Wood&Company Jana Slabého Telecom začíná chápat význam slova konkurence. “Ten krok se zdá vcelku logický. Nejen konkurence mobilních telefonů, ale svou roli sehrálo i přečíslování,” vysvětlil. Zatímco před přečíslováním tvořily meziměstské hovory asi 14 procent provolaných minut, po něm to bude necelých deset procent. Jednotná tarifikace znamená podle Slabého kromě pohodlí pro klienty i nižší náklady na účtování, zejména když meziměstské hovory mají tak malý význam, který navíc neustále klesá.
Nejnižší ceny volání v mobilních sítích se pohybují okolo dvou korun za minutu pro volání v rámci sítě a při telefonátu do jiné sítě jsou zhruba o 50 haléřů až dvě Kč vyšší. U předplacených karet, které využívá 70 až 80 procent zákazníků, se minutová sazba v rámci sítě pohybuje kolem pěti korun ve špičce.
Letos v únoru Telecom zvýšil celkovou úroveň cen o 3,7 procenta. Firma má zhruba 3,75 miliónu zákazníků, mobilní operátoři registrují okolo osmi miliónů klientů.
-čtk-