Skip to content
  • Marketing
  • Média
  • Lidé
  • Názory
  • Sport
  • Akce
  • Extra
Předplatné
{{ search.error }}

Nalezené příspěvky

{{ post.post_title }}

{{ post.excerpt }}
{{ post.meta }}
Více výsledků

Spotřeba nealkonápojů se od roku 1993 zdvojnásobila na 220 litrů

Redakce MAM18. 10. 2002

Spotřeba nealkoholických nápojů v ČR se od roku 1993 zvýšila dvojnásobně na letošních 220 litrů na osobu ročně. Největší dynamiku v oboru zaznamenala skupina minerálních a balených vod, včetně sodové vody. Za osm let se celková výroba nealkoholických nápojů zvedla více než 3,5krát na loňských 22,73 miliónu hektolitrů. Sdělil to tajemník profesního Svazu výrobců nealkoholických nápojů František Mydlil.
Českou zvláštností je podle něj ochucování minerálních vod, které nemá jinde obdobu. V tuzemsku jasně dominují nápoje sycené oxidem uhličitým, zatímco v Maďarsku a Polsku dávají spotřebitelé přednost nápojům nesyceným. Rezervy má domácí spotřeba ovocných šťáv a nektarů, která činí 14 litrů na osobu a rok, zatímco v EU dosahuje průměrných 22 litrů.
“Výrobci mají v sortimentu šťáv a nektarů otevřenou cestu,” uvedl Mydlil s tím, že trojnásobnou spotřebu proti ČR má Rakousko a více se tyto nápoje pijí i v Maďarsku a Polsku. Německo má spotřebu limonád kolem 250 litrů na osobu a rok, ale výrazně se uplatňují se 40 litry i různé typy ovocných šťáv.
Podle profesního svazu je trend spotřeby i výroby příznivý. Za první čtvrtletí letošního roku se produkce nealkoholických nápojů v ČR zvedla o pět procent meziročně na 281.220 hektolitrů, z toho bylo 81.060 hektolitrů minerálních a sodových vod.
Profesní svaz je členem Evropské konfederace výrobců nealkoholických nápojů, kam byl přijat jako jeden z prvních států bývalého východního bloku. Loňským sloučením s Unií výrobců ovocných šťáv pak vznikla jednotná oborová organizace. Za jeden z hlavních výsledků své činnosti považuje úpravu DPH u sirupů ve prospěch výrobců a prosazení celní ochrany při nadměrném importu zejména ovocných šťáv.

-čtk-

×

Balvín plošné propouštění nechystá, podporu rady by možná měl

Starší článek

UPC zřejmě ještě letos zařadí metropolitní Galaxii a Stanici O

Novější článek

Podobné zprávy

Marketing
Foto: OAK

Jak žijí hrdinové, je i na nás, říká vítěz lednové AdParády

Poprvé ve videoformátu se ukázala pravidelná reklamní hitparáda Art Directors Clubu, jejíž produkci zajistila Creative Embassy s režisérem Vítem…
5. 3. 20215. 3. 2021
Marketing

Algebra útočí! Potřebuju kalkulačku! Zní z válčené vřavy nového spotu

Fakulta strojní Vysoké školy báňské – Technické univerzity Ostrava představuje matematiku po svém. Záběry jako z válečného filmu jsou…
4. 3. 20215. 3. 2021
Lidé

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy

Jakub Cabejšek, který do roku 2018 pracoval v Ogilvy a poté přešel na pozici kreativního ředitele do Proximity Prague a později…
4. 3. 20214. 3. 2021
Newsletter

Za lepší reprezentaci! Sportovkyně zakládají médium, O’Neal agenturu

Zlaté olympioničky Sue Bird, Chloe Kim, Simone Manuel a Alex Morgan spustily platformu Togethxr zaměřenou na sportovkyně. Basketbalová legenda…
4. 3. 20213. 3. 2021
Reklama

Aktuální vydání MAM můžete číst online ZDE.

číst předplatit

Lidé v pohybu

Cabejšek posílí kreativu Tesca v Ogilvy
Zemřel Radim Pařízek. Hudebníkovi a mediálnímu podnikateli bylo 67 let

Newsletter MAM

Do schránky chodí v pondělí a ve čtvrtek.

  • Kontakt
  • Inzerce
  • Ochrana osobních údajů
  • Obchodní Podmínky
Marketing & Media
Tato stránka používá cookies: Zjistěte více