Skupina Publicis ruší agenturní síť D´Arcy
Tento týden generální ředitel Publicis Groupe Maurice Lévy oficiálně oznámil, že má v plánu zařadit D´Arcy Masius Benton & Bowle do jiné holdingové jednotky. To prakticky znamená, že společnost Publicis Groupe bude sdružovat už jenom tři globální agenturní sítě – Leo Burnett, Saatchi & Saatch a Publicis. Spekulace o zrušení reklamní sítě D´Arcy Masius Benton & Bowles, jejíž původ sahá k reklamnímu shopu založenému v St. Louis v roce 1906, se objevily poprvé, když akcionáři holdingové společnosti Publicis Groupe schválili akvizici Bcom3 Group za 3 miliardy dolarů.
Maurice Lévy vyloučil, že zavírání D´Arcy souvisí s poklesem v reklamním průmyslu. Pod D´Arcy se rozevírala zem již v souvislosti se ztrátou klientů Mars (rozpočet v rozsahu 100 milionů dolarů) a části reklamního rozpočtu Procter & Gamble (75 milionů dolarů).
Klienty D´Arcy, kteří podle New York Times znamenají objem 9,4 miliard dolarů fakturovaného příjmu a práci pro 6 tisíc zaměstnanců v 72 zemích, si přitom rozdělí zbývající tři reklamní sítě patřící do Publicis Groupe. V Americe přitom nejvíce byznysu D´Arcy převezmeme místní divize Publicisu.
Neplatí to stoprocentně a velké klienty jako General Motors (400 milionů fakturovaného příjmu a General Mills (180 milionů dolarů) převezmou Leo Burnett nebo Saatchi & Saatchi. Otázkou je, jak se to podaří i u ostatních klientů jako jsou Brystol-Myers Squibb (150 milionů dolarů), Capital One (170 milionů dolarů), Heineken (125 milionů dolarů), Philips (250 milionů dolarů) a Procter & Gamble (450 milionů dolarů).
-gs-