Ringier se nadále zajímá o podíl ve vydavatelství Springer

9. 10. 2002 10:10

Nezařazené

autor:

— Mohlo by vás zajímat —

Pokáč zpívá v nové kampani: když neví mamka, poradí Partners Banka

Poradenská Partners Banka, která odstartovala 6. března, spouští od 2. dubna reklamní kampaň. Znalost značky buduje s písničkářem Pokáčem.

Reklama
vškk

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Švýcarská společnost Ringier se i nadále zajímá o podíl v německém vydavatelství Axel Springer Verlag a pokračuje v jednáních o spolupráci, která by měla být navázána ještě v letošním roce. Prohlásil to včera provozní ředitel firmy Martin Werfeli v rozhovoru pro agenturu Reuters a dodal, že společnost zahájí jednání o převzetí podílu ve vydavatelství Springer s Deutsche Bank.
Největší německá banka Deutsche Bank včera oznámila, že získala plnou kontrolu nad 40procentním podílem firmy Springer vlastněným zkrachovalou mediální skupinou Kirch za 667,3 miliónu eur. Banka rovněž uvedla, že zahájila jednání o prodeji desetiprocentního podílu Friedě Springerové, která je hlavním akcionářem vydavatelství Springer. Springerová by tak získala plnou kontrolu nad touto skupinou.
Deutsche Bank měla právo prodat 40procentní podíl ve vydavatelství Springer, který držela jako jistinu za úvěr 720 miliónů eur, jenž minulý měsíc nesplatila skupina Kirch. Získání plné kontroly nad podílem při dnešní aukci, na níž byla banka podle očekávání jediným zájemcem, umožní firmě odvrátit právní kroky ze strany dalších věřitelů společnosti Kirch, snažících se o krytí svých ztrát.
Axel Springer Verlag v Německu vydává například vlivný list Bild Zeitung. V ČR má Axel Springer Praha v nabídce časopisy Playboy, Svět Motorů, Auto Profi, Auto Tip, Auto Exclusive, F1 Racing anebo Popcorn.
Společnost Ringier je největším švýcarským vydavatelem novin a mezi její tituly patří mimo jiné oblíbené noviny Blick a SonntagsBlick. Firma v České republice vydává například deník Blesk. Spojením firem Ringier a Springer by vznikla největší nakladatelská skupina vydávající tiskoviny v němčině na světě.

-čtk-

Jak AI mění česká média? Čtěte v MAM 13/2024.

Redakce MAM

Další zajímavé čtení

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Aimée McLaughlin, Creative Review: „zvědavost je stále nejzásadnější vlastností novináře“

Povídali jsme si s Aimée McLaughlinovou, zástupkyní šéfredaktora časopisu Creative Review, který je od roku 1980 zdrojem informací o umění, reklamě a designu ve Velké Británii. Aimée se s námi podělila o své názory na to, čím je časopis jedinečný, na současné překážky v kreativním průmyslu a na to, že se poprvé stala členkou hlavní poroty Epica Awards.