Program Marketing by měl mít příští rok alespoň 70 miliónů korun
Program podpory exportu Marketing, kterým stát pomáhá malým a středním podnikům prosadit se na zahraničních trzích, by měl dostat v příštím roce přinejmenším letošních 70 miliónů korun. “Vše se upřesní po rozepsání rozpočtu ministerstva průmyslu a obchodu,” řekl generální ředitel vládní agentury Czechtrade Martin Tlapa.
Vláda však nadiktovala všem ministerstvům škrtnout ve výdajích dvě procenta, což se MPO rozhodlo plošně ve všech programech stejně. “Je těžké určit nějakou prioritu, a proto jsme se dohodli, že dvě procenta budeme krátit ve všech programech,” řekl první náměstek ministerstva Václav Petříček.
Czechtrade pro rok 2003 udělal v programu Marketing několik změn, aby se dostalo na více firem. Letos totiž uspokojí zhruba 400 z 1000 žadatelů. Nejvíce jsou přitom zastoupeny strojírenské podniky a nejžádanějšími službami jsou výroba propagačních materiálů a prezentace na veletrzích v zahraničí.
Czechtrade proto uplatní pravidlo třikrát a dost, tedy firma může získat státní dotaci pouze ve třech letech. “Máme za to, že schopná firma se po třech letech státní podpory uchytí,” domnívá se. Snížil se též limit na marketingové vzdělávání a účast na tuzemských veletrzích pro podniky do 50 zaměstnanců. Termín pro podávání žádostí na příští rok je od 2. do 20. prosince.
-čtk-